Hej, dzięki za pozytywny odbiór. Aktualizuje galerie postami z innego forum więc sklejam kilka w jeden i niech wam nie przeszkadza forma i błędy wyjęte z kontekstu ;)
Up 05.29
Trochę historii. Znalazłem kilka zdjęć na facebook'owej stronie Auto Bawarii, z czasów kiedy auto przyjechało do kraju. Czyli ponad rok temu. Jak widać, od tamtego czasu za sprawą Pawła, e34 zostało całkowicie odmienione.


Up. 06.04
Dziś doszła paczka z drobiazgami z aso-bmw.pl
Wbrew powszechnej opinii, zaślepka tylnej blendy z m5 jest wciąż dostępna. A przy okazji dołożyłem do zdjęcia boczne kierunki tyc, które w rzeczywistości nie są aż tak ciemne jak to wygląda.


Up. 06.30
Nie dawał mi spokoju temat widoczności, czyt. szyba czołowa. Była jeszcze oryginalna, ale z racji wieku miała pełno drobnych rysek oraz dwa odpryski wielkości dwudziestogroszówki. Zamówiłem nowe listwy ozdobne które są zespolone z uszczelką. Szyba to oczywiście sekurit Saint gobain, który jest dostawcą na pierwszy montaż. Dodatkowo nałożona została powłoka hydrofobowa.

Sprawiłem sobie też wkładkę z logo motorsport którą widać na drugim zdjęciu, i przy tej okazji wymieniłem żarówki podświetlenia zegarów. P.s - licznik bez problemu można wyciągnąć nie odkręcając kierownicy, ale cholernie ciężko jest go włożyć z powrotem.


W ostatnią niedzielę odbył się duży zlot, na którym razem z Bmw klubem Szczecin mieliśmy okazję organizować wyścigi na 1/4 mili.
540-stka w automacie nie jest może najlepszą maszyną do tego typu zawodów i więcej w nich pewnie nie wystartuje, bo zwyczajnie jest jej szkoda, ale całkiem dobrze radzi sobie na tle innych nowocześniejszych samochódów. Była szybsza między innymi od golfa v gti czy mercedesa e430 który był w dawnych czasach jej mocnym konkurentem.




Bonusowo strzał z kamery cofania w e39

Up. 07.01
Jako, że nienawidzę rzeczy które nie działają, po ostatniej wymianie żarówki w liczniku, zająłem się dziś podświetleniem przełączników, między innymi trybu skrzyni oraz szyberdachu. Efekt widoczny na zdjęciu poniżej:

Dużo zabawy z tym nie ma, wystarczy kilka żaróweczek, płaski śrubokręt i mała lutownica. Teraz wszystko świeci i wygląda jak należy.
Z góry przepraszam za małe przemodelowanie galerii.
Up.08.06
Filtr paliwa kupiłem dobry, są dwa rodzaje w katalogach i trzeba na to uważać. Trafiłem w odpowiedni, ten krótszy, ale trzeba pamietać że są zamontowane takie dwa. Przy wymianie świec sprawdziliśmy kompresje. Zdjęcie poniżej. Zastanawia mnie wynik na 7 i 8 cylindrze, czemu jest taki duży i odbiega od reszty. Mimo wszystko myśle, że wartości które zmierzyliśmy są zadowalające.
Nie jestem pewny czy dobrze ponumerowałem cylindry, ale na zdjęciu opisane jest to tak jakbym stał frontem do silnika.

Dobrze, że zabrałem się za odmę bo była zabryzgana olejem. Stara uszczelka twarda. Wyczyściłem wszystko co było w pobliżu, razem z kolektorem, cyklonikiem i rurką. Przepustnice z czystej na jeszcze czystszą. Po wszystkich powyższych zabiegach, auto chodzi równiej i mam wrażenie, że "gładziej" wkręca się z dołu.
Up.08.10
Kolejna wizyta na hamowni, tym razem Szczeciński vtech. Nie łatwo jest dobrze zmierzyć 5hp30. W każdym razie obecny wynik mnie nie zadowala. Gdzieś uciekło troche koni. Powtarzalne w trzech testach było ok 250hp. Stawiamy między innymi na zapchane katalizatory i zwężkę w wydechu. Wszystko jest do zrobienia i nie przejmuje się tym, bo w dwudziesto-kilku letnim samochodzie katy miały prawo się zapchać i mogło uciec troche mocy. Szybka decyzja i e34 jedzie w przyszłym tygodniu do vis performance na wycięcie katów, wstawienie xpipe'a i poprawkę wydechu.Wiem że może być ciężko dobić do fabryki ale myślę, że możemy się do niej zbliżyć i od tego trzeba zacząć.



Up.08
A teraz mam coś na co czekałem dosyć długo. Kolega przywiózł mi kierunkowskazy inPRO. Jakość wykonania dużo lepsza niż depo.

Uciekłem już całkowicie z pomarańczy i wcale nie żałuje.
Up.
Nawoskowałem auto i zrobiłem kilka zdjęć. Wosk Collinite 476s, daje bardzo fajny efekt, tymbardziej, że nałożyłem go po umyciu samochodu, nie używając pod spód żadnej politury.









Up.
Nowa szpera:
typ 210, przełożenie 3.15, LSD 25% z e32 750i
I nie miałem pojęcia, że 210 jest tak cholernie ciężka ;)

A poniżej bonus z filmem z przyspieszenia 0-160 na dyfrze 2.93
[video]https://youtu.be/GNwlHBLA4UI[/video]
Aktualizacja:
Dyfer odświeżony, czekam w tej chwili na nową uszczelkę dekla, olej i oring czujnika. Wyszlifowałem obudowę, zapodkładowałem farbą antykorozyjną dragona, a na wierzch spray odporny na wysokie temperatury. eSka prowizoryczna, bo pewnie przy odświeżaniu całego spodu za jakis czas wszystko pójdzie w proch i wtedy poszukam odpowiedniego szablonu. Na śruby nie patrzcie bo jak nazbieram wiecej elementów jak odstawię auto na zimę to wszystko zostanie ocynkowane. Muszę jeszcze gdzieś poszukać blaszki z oznaczeniem przełożenia, lub ew. dorobić taką.


Up:
Spalanie po zmianie dyfra pewnie troche większe, ale to jakoś nie specjalnie robi różnice, bo auto sprawia mi masę frajdy. Dalej uważam, że jak na tak starą konstrukcję to nie pali aż tak dużo. Przy 220 mam obecnie 4.5tys obrotów, na ekonomizer nie patrzę;) Wiecej dalszych tras po Pradze nie przewiduje tym samochodem, poza jedną. Chciałbym w przyszłym roku zobaczyć nurburgring. Spokojnie przejechać pętle, spędzić tam cały dzien. Wskoczyć w ring-taxi i porobić masę zdjęć. Tak to widzę ;)
A tak wygląda aktualnie 0-140 na 3.15
[video]https://youtu.be/bJrFCMqQoiQ[/video]
Up: 10.11
Przekroczyłem v-ką 230k przebiegu. Postanowiłem zmienić olej bardziej pod siebie. Do tej pory był zalewany 5w30, przeszedłem teraz na 5w40 motula. Od ostatniej wymiany auto przejechało dziewięć tys. V8 ma cieszyć ale trzeba o nie dbać :)

Mugen zrobił mi ostatnio kilka zdjęć, ale że jestem wybredny to wybrałem tylko jedno.

Up 10.21
W międzyczasie udało mi się skompletować drewniane listwy wykończeniowe. O ile dobrze kojarzę: "Vogelaugen ahorn Graphit".
Żeby nie było tak kolorowo, trzy elementy wysyłam w poniedziałek do firmy zajmującej się renowacją drewna samochodowego. Jedna z trudności polega na tym, że w listwie po lewej od radia, trzeba będzie wyciąć otwór pod mikrofon telefonu. Reszta to typowe polerowanie lakieru. Dodatkowo wymyśliłem, że skoro to lakier, to można zabezpieczyć go powłoką kwarcową.

Up 10.23
Kolega urzyczył mi dziś Racelogic'a. Wrzucam najlepszy osiągnięty dziś wynik. Nawierzchnia sucha i temperatura 11C. Najlepszy start przy podbiciu obrotów do ok. tysiąca. Teraz mam już odpowiedź:

Up 10.28
Pisałem ostanio, że zbieram graty na zimę. Skompletowałem część układu hamulcowego. Wszystko widać ładnie na zdjęciu: Tarcze Zimmermann Sport coat Z, klocki ATE Standard - ceramicznych do e34 poza ebc nie ma. Do tego szczęki zimmermana, nowy zestaw montażowy, czujniki klocków i przewody hamulcowe black dimond w stalowym oplocie.
Z racji tego, że prawdopodobnie idzie do mnie już kompletna el. rolera, zamówiłem zestaw doposażenia w trzecie światło stop. Grzech było nie skorzystać z tej opcji, bo półka i tak pojedzie do tapicera.
Wrzucam też fotkę listew ciemnego drewna pochodzących z dwóch różnych samochodów. Kupiłem drugi komplet, żeby zrobić jeden bardzo ładny zestaw. Teraz nie mam już żadnej listwy z pękniętym lakierem. Całość jedzie do gościa od drewna który ładnie to wypoleruje i zabezpieczy. Wrzucę zdjęcie z efektów pracy.
Na koniec mały off top. Moja mała kolekcja nad telewizorem powięszyła się o e36 m3 w skali 1:18 od otto.






Up 10.30
Winter is coming jak to mówią, wiec wynająłem murowany ogrzewany garaż pod budynkiem. Ciesze się bo na moim osiedlu ciężko znaleźć coś wolnego, a szukałem bardzo długo. Auto przezimuje schowane i ogrzewane jak należy, a ja będę miał miejsce żeby coś przy nim porobić czy posiedzieć od czasu do czasu przy piwie.


dziś był pierwszy dzień bez deszczu, wyjechałem, umyłem i zabezpieczyłem lakier woskiem:


Up 11.15
Wczoraj dostałem paczkę z drewnem, które wróciło z renowacji. Stan zestawu przerósł moje oczekiwania. Nie była to może najtańsza przyjemność, ale naprawdę warto. Całość dziś zamontowałem, ale nie było już światła do zrobienia zdjęć. Wrzucam więc kilka fotek jeszcze przed założeniem.
Przed:



Po:




Up 11.16
Wracam z garstką zdjęć z nikoma 3300D, dopiero zaczynam z nim zabawę. Ciężko zrobić zdjęcia tego drewna bo wszystko się w nim odbija. Gałka i deska lewarka otrzymały nowy lakier bo były popękane i trzeba było zdzierać stary. Listwy drzwi zostały wypolerowane, a dwie z nich były mocno porysowane, i trzeba było je lakierować. Firmę która się tym zajmowała można znaleźć na fb: Autodrewno Sebastian Skapczyk. Przy okazji fotek porządnie wyczyściłem wnętrze środkami poorboy'sa, i zauważyłem, że mam opadnięty schowek pasażera. Niżej fotki, mam nadzieję, że coś widać. Bawiłem się troche ustawieniami aparatu więc wyszły małe różnice w obrazie i kolorach.










Temat drewna już mam zamknięty. Będę aktualizował galerię częściej jeśli znajdą się odbiorcy ;) pozdrawiam i mam nadzieje, że ktoś zwróci na to uwage bo trochę się nazbierało.