Projekt BMW >Pomocy<
Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot
-
- Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11-10-2014, 12:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Projekt BMW >Pomocy<
Witam,
nazywam się Adrian, mieszkam w szczecinie i mam E30 w Cabrio.
W to lato nakręciłem się na odnowę starej beemki, chciałbym wszystko doprowadzić do porządku i mam nadzieje, że mi w tym pomożecie
Na części mam całe E36 Compact 2.5 TI .
Chciałem zabrać się za to w zime ale nie wiem od czego zacząć.
Licze na jakieś rady, i wrzucam pare zdjęć.
http://imagizer.imageshack.us/v2/392x52 ... LIXsbl.jpg
http://imageshack.com/a/img905/3756/hZRwNS.jpg
Dawca z którego bierzemy co się da :P
http://imageshack.com/a/img742/8644/JYRRuy.jpg
nazywam się Adrian, mieszkam w szczecinie i mam E30 w Cabrio.
W to lato nakręciłem się na odnowę starej beemki, chciałbym wszystko doprowadzić do porządku i mam nadzieje, że mi w tym pomożecie
Na części mam całe E36 Compact 2.5 TI .
Chciałem zabrać się za to w zime ale nie wiem od czego zacząć.
Licze na jakieś rady, i wrzucam pare zdjęć.
http://imagizer.imageshack.us/v2/392x52 ... LIXsbl.jpg
http://imageshack.com/a/img905/3756/hZRwNS.jpg
Dawca z którego bierzemy co się da :P
http://imageshack.com/a/img742/8644/JYRRuy.jpg
Ostatnio zmieniony 11-10-2014, 12:53 przez Samochodziarz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 96
- Rejestracja: 08-05-2012, 11:43
- Lokalizacja: Stargard
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11-10-2014, 12:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Nie mogłem wgrać, ale juz powinny być.
Auto jest używane na co dzień, ale chciał bym zrobić z niego świetną maszynę.
Swap silnika na 2.5L zawieszenie na 5 śrub z Compacta.
Nie wiem za co się zabrać, ale na pewno pierwszą robię mechanikę
Jakieś wskazówki co może być problemem ? np. słyszałem że są problemy z wahaczami na przód od tego Compact ale nie wiem czy to prawda.
[ Dodano: 11-10-2014, 14:06 ]
Myślę nad piaskowaniem/szkiełkowaniem zacisków i tylnego zawiasu.
Tak do wiosny chciałbym juz miec ją pomalowaną
Auto jest używane na co dzień, ale chciał bym zrobić z niego świetną maszynę.
Swap silnika na 2.5L zawieszenie na 5 śrub z Compacta.
Nie wiem za co się zabrać, ale na pewno pierwszą robię mechanikę
Jakieś wskazówki co może być problemem ? np. słyszałem że są problemy z wahaczami na przód od tego Compact ale nie wiem czy to prawda.
[ Dodano: 11-10-2014, 14:06 ]
Myślę nad piaskowaniem/szkiełkowaniem zacisków i tylnego zawiasu.
Tak do wiosny chciałbym juz miec ją pomalowaną
-
- Forumowicz
- Posty: 982
- Rejestracja: 18-04-2010, 13:12
- Lokalizacja: Prenzlau
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Samochodziarz pisze:słyszałem że są problemy z wahaczami na przód od tego Compact ale nie wiem czy to prawda.
tak jest to prawda, oryginalne wahacze nie podpasują, koło cofnie się dużo do tyłu, aby założyć zawias przód na 5x120 potrzebujesz:
- zwrotnice od e36
- tuleje wahacza od e36 M3 3,0 (ważne jest aby była właśnie od 3,0 a nie od 3,2, w 3,0 jest ona acentryczna)
- wahacze wyginane, lub oryginalne od e36 M3 3,2 (cena za jeden coś około 800 zł w ASO)
- jak zastosujesz Ori wahacz, to przydało by się wyfrezować otwory w mocowaniach tulei wahacza aby wycentrować idealnie koło w nadkolu.
to tak na początek z zawieszenia, jak masz więcej pytań to pisz.
tekst roku:
Vitek, rozumiem, że byś krytykował jego auto, jak by Twoje było idealne.
Vitek, rozumiem, że byś krytykował jego auto, jak by Twoje było idealne.
-
- Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11-10-2014, 12:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Forumowicz
- Posty: 982
- Rejestracja: 18-04-2010, 13:12
- Lokalizacja: Prenzlau
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
wystarcza spokojnie te hamulce w e30, a jak chcesz je poprawić to na przód załóż hamulce od e46 300mm i będzie super. w e30 nie ma sensu wkładać tarcz 325mm. na seryjnych tarczach wentylowanych od e36 już jest mega różnica między ori e30.
tekst roku:
Vitek, rozumiem, że byś krytykował jego auto, jak by Twoje było idealne.
Vitek, rozumiem, że byś krytykował jego auto, jak by Twoje było idealne.
-
- Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11-10-2014, 12:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Forumowicz
- Posty: 982
- Rejestracja: 18-04-2010, 13:12
- Lokalizacja: Prenzlau
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11-10-2014, 12:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Junior
- KLUBOWICZ
- Posty: 3422
- Rejestracja: 14-11-2010, 20:33
- Lokalizacja: Chojna
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11-10-2014, 12:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Czy do przełożenia silnika potrzeba jakiejs przeróbki łap, kolektora, cięcie karoserii itp.
Przekładać silnik w komplecie z skrzynia i dyfrem, czy poszczególne elementy.
Co do zawieszenia, zależy mi aby auto było niskie, dobrze wyglądało ,i było komfortowe, nie twarde.
[ Dodano: 11-10-2014, 20:14 ]
Jak najlepiej rozwązać problem przedniego zawieszenia, bo nie bardzo widzi mi się gięcie wahaczy ?
[ Dodano: 11-10-2014, 20:15 ]
Co do lakierowania i blacharki, chętnie pomogę bo akurat tym się zajmuje i to będę robił sobie sam.
Przekładać silnik w komplecie z skrzynia i dyfrem, czy poszczególne elementy.
Co do zawieszenia, zależy mi aby auto było niskie, dobrze wyglądało ,i było komfortowe, nie twarde.
[ Dodano: 11-10-2014, 20:14 ]
Jak najlepiej rozwązać problem przedniego zawieszenia, bo nie bardzo widzi mi się gięcie wahaczy ?
[ Dodano: 11-10-2014, 20:15 ]
Co do lakierowania i blacharki, chętnie pomogę bo akurat tym się zajmuje i to będę robił sobie sam.
- P4tryk
- Forumowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 22-10-2013, 09:00
- Lokalizacja: Stargard Szczecinski
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11-10-2014, 12:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Wiecko
- KLUBOWICZ
- Posty: 3802
- Rejestracja: 02-07-2009, 09:10
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- bmwteile.net
- Forumowicz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 11-03-2009, 01:28
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Nie odwraca sie łap tylko ewentualnie poduszki silnika.
Łapy silnika z E36 zostają
Wał napędowy z 2,4td lub e36 328
Skrzynia z dawcy będzie najprawdopodobniej pasować ale to zależy jaką jest w tym compact'ie.
Dobrze zrobić układ chłodniczy z większą chłodnicą i dać osobny zbiorniczek wyrównawczy oraz przenieść aku do bagażnika.
Pompa paliwa z E30 niby da radę, ale ma cisnienie robocze maks 3bar a seryjnie w e36 minimum 3,5bara
Tylny zawias pasuje bez problemu. Z przodu tak jak napisał witek - zwrotnice z e36, tuleje acentryczne z M3 3,0 + wahacze z M3 3,2 (wtedy pamiętaj, że z e36 potrzebujesz też amortyzatory i może być trochę kłopotu z wysokością auta na sprężynach e36). Można też zastosować piasty z m3 e30 - też są 5x120.
Pod jedną łapę silnika przydadzą się podkładki. Możesz też potrzebować podkładek pod przekładnię kierowniczą. Jeśli na przekładni jest chłodnica to raczej też się nie zmieści bo miska z e34 wypada dosyć blisko.
Obejrzyj dokładnie przewody hamulcowe (na całej długości) i paliwowe bo czasem są już mocno zmęczone. To samo tyczy się baku.
Zastanów sie czy jest sens robić coś takiego jak piaskowanie zawieszenia - nie będzie jakoś nie wiadomo jak zardzewiałe i pewnie wystarczy je trochę oczyścić. Wiem, że to ładnie wygląda na zdjęciach na forum i co niektórzy się chyba przy tym zadowalają, ale "noone will ever see"
Kolejne tematy to sygnał na zegary z czujnika temp.
Sygnał prędkości z dyfra
Zegary z e30 6cylindrów
Poskładane ostatnio e30 w Mechanik Motorsport:
[youtube]B4DAqJVszc0[/youtube]
Łapy silnika z E36 zostają
Wał napędowy z 2,4td lub e36 328
Skrzynia z dawcy będzie najprawdopodobniej pasować ale to zależy jaką jest w tym compact'ie.
Dobrze zrobić układ chłodniczy z większą chłodnicą i dać osobny zbiorniczek wyrównawczy oraz przenieść aku do bagażnika.
Pompa paliwa z E30 niby da radę, ale ma cisnienie robocze maks 3bar a seryjnie w e36 minimum 3,5bara
Tylny zawias pasuje bez problemu. Z przodu tak jak napisał witek - zwrotnice z e36, tuleje acentryczne z M3 3,0 + wahacze z M3 3,2 (wtedy pamiętaj, że z e36 potrzebujesz też amortyzatory i może być trochę kłopotu z wysokością auta na sprężynach e36). Można też zastosować piasty z m3 e30 - też są 5x120.
Pod jedną łapę silnika przydadzą się podkładki. Możesz też potrzebować podkładek pod przekładnię kierowniczą. Jeśli na przekładni jest chłodnica to raczej też się nie zmieści bo miska z e34 wypada dosyć blisko.
Obejrzyj dokładnie przewody hamulcowe (na całej długości) i paliwowe bo czasem są już mocno zmęczone. To samo tyczy się baku.
Zastanów sie czy jest sens robić coś takiego jak piaskowanie zawieszenia - nie będzie jakoś nie wiadomo jak zardzewiałe i pewnie wystarczy je trochę oczyścić. Wiem, że to ładnie wygląda na zdjęciach na forum i co niektórzy się chyba przy tym zadowalają, ale "noone will ever see"
Kolejne tematy to sygnał na zegary z czujnika temp.
Sygnał prędkości z dyfra
Zegary z e30 6cylindrów
Poskładane ostatnio e30 w Mechanik Motorsport:
[youtube]B4DAqJVszc0[/youtube]
www.bmwteile.net
SPROWADZANIE AUT Z ANGLII,
CZĘŚCI do BMW M3 E36 E46, E39 i innych.
Nowe OPONY.
Kontakt: +48 601 484 272 info@bmwteile.net
SPROWADZANIE AUT Z ANGLII,
CZĘŚCI do BMW M3 E36 E46, E39 i innych.
Nowe OPONY.
Kontakt: +48 601 484 272 info@bmwteile.net
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika