E34 w tym tygodniu pojechała do mechanika, wymieniłem praktycznie wszystko z ostatnich zdjęć gratów, poza tulejami tylnej belki. Obecna nie są jeszcze w stanie wymagającym wymiany. Poleżą i poczekają do jesieni. Wtedy chce poprawić progi, rozebrać zawieszenie i całe podwozie. Wypiaskować, pomalować, zrobić nową konserwacje i poskładać na wielu nowych elementach. Skoro ma służyć na lata to niech bedzie zrobione jak trzeba. Przy okazji pit-stopu zauważyłem, że zaczyna ciec uszczelka pod pokrywą zaworów od strony pasażera. Zamówiłem cały komplet Victora Reinza i wymienione zostały obydwie strony. Wybór padł na reinza bo uszczelki tej firmy szły na pierwszy montaż. Dotarła do mnie też paczka z czarnymi listwami progowymi z m5. Myślę, że to już powoli rare parts bo nie łatwo było je dostać.
Kilka fotek z kluczewa. Spotkałem kolegę z 5er wiec coś pstrykneliśmy.
Pojechałem któregoś dnia na hamownie z nadzieją na dobry wykres. Niestety, w r motors, hamowania ktora obsugiwała auto to maha lps3000 i nie udało się na niej zrobić miarodajnego pomiaru. Zwalili to na skrzynie. Ponoć nie da się u nich dobrze zmierzyć mocy i momentu na 5hp30. Plus był taki, że mnie nie skasowali. Został mi tylko wykres który pokazuje przebieg krzywych. Dzwoniłem też do Szczecińskiego vtechu, tam powiedzieli mi, że już kilka e34 w automacie przerobili i śmiało można się umawiać na pomiary na ich sprzęcie.
Oceniając sam wykres, usłyszałem, że jego przebieg jest prawidłowy i robiąc czas 15,3 na 1/4 to silnik trzyma sie bardzo dobrze. Nie wiem jak się do tego odnieść bo nie mam prawdziwych wartości pomiaru. Gdyż każdy był znacząco inny.
Na koniec mały film z hałasujących rolek.
[video]https://youtu.be/tOIvHiKm8us[/video]
Niebawem wrócę z nowym i kompletnym wykresem.
Kupiłem kilka drobiazgów takich jak nowe świece ngk v-line 20 i filtr paliwa bo jednak nie były wymienione. Dodatkowo nowa oryginalna odma, i zaślepka pokrywy która gdzieś mi zaginęła. Czekam jeszcze na nowe uszczelki kolektora ssącego bo chce wszystko rozebrać i wyczyścić razem z przepustnicą i dolotem.
Filtr paliwa kupiłem dobry, są dwa rodzaje w katalogach i trzeba na to uważać. Trafiłem w odpowiedni, ten krótszy, ale trzeba pamietać że są zamontowane takie dwa. Przy wymianie świec sprawdziliśmy kompresje. Zdjęcie poniżej. Zastanawia mnie wynik na 7 i 8 cylindrze, czemu jest taki duży i odbiega od reszty. Mimo wszystko myśle, że wartości które zmierzyliśmy są zadowalające.
Nie jestem pewny czy dobrze ponumerowałem cylindry, ale na zdjęciu opisane jest to tak jakbym stał frontem do silnika.
Dobrze, że zabrałem się za odmę bo była zabryzgana olejem. Stara uszczelka twarda. Wyczyściłem wszystko co było w pobliżu, razem z kolektorem, cyklonikiem i rurką. Przepustnice z czystej na jeszcze czystszą. Po wszystkich powyższych zabiegach, auto chodzi równiej i mam wrażenie, że "gładziej" wkręca się z dołu.
I to by było na tyle ;)
kondziu ---> e34 540iA
Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 368
- Rejestracja: 19-11-2015, 00:28
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 368
- Rejestracja: 19-11-2015, 00:28
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Cześć, wróciłem właśnie z krótkiego urlopu. Wymyśliłem sobie, że do Pragi i w góry pojadę e34.
Przebieg trasy Szczecin > Praga > Harrachov > Karpacz > Szklarska > Szczecin. Razem wyszło mi 1203km. Spalanie wdlg komputera 11,4l Prędkości bardzo rożne, ale na autostradach 140-180kmh. Do samej Pragi 10,4 niemiecką autostradą przez Drezno. Dosyć suchych faktów, czas na małe podsumowanie. Cieszę się, że nie pojechałem drugim samochodem bo podróż e34 to sama przyjemność. Wygodnie, miło i szybko. Pod szlakiem na parkingu zastałem kilka osób robiących zdjęcia samochodu. To miłe kiedy ludzie się oglądają, pytają i ukręcają sobie karki. Z samochodem zupełnie żadnych problemów, czy to na autostradzie, czy na stromych podjazdach. Niżej kilka fotek. Z samej stolicy Czech nic nie mam, bo auto stało 3 dni na parkingu bo po Pradze lepiej poruszać się w inny sposób.
Przebieg trasy Szczecin > Praga > Harrachov > Karpacz > Szklarska > Szczecin. Razem wyszło mi 1203km. Spalanie wdlg komputera 11,4l Prędkości bardzo rożne, ale na autostradach 140-180kmh. Do samej Pragi 10,4 niemiecką autostradą przez Drezno. Dosyć suchych faktów, czas na małe podsumowanie. Cieszę się, że nie pojechałem drugim samochodem bo podróż e34 to sama przyjemność. Wygodnie, miło i szybko. Pod szlakiem na parkingu zastałem kilka osób robiących zdjęcia samochodu. To miłe kiedy ludzie się oglądają, pytają i ukręcają sobie karki. Z samochodem zupełnie żadnych problemów, czy to na autostradzie, czy na stromych podjazdach. Niżej kilka fotek. Z samej stolicy Czech nic nie mam, bo auto stało 3 dni na parkingu bo po Pradze lepiej poruszać się w inny sposób.
- Saillupus
- Administrator
- Posty: 5849
- Rejestracja: 25-10-2008, 21:48
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Piękna wyprawa :)
No replecement for displacement
X5 e53 4.6iS, e46 320Ci cabrio, Mercedes CL 600 BT
Galeria obecnych i byłych aut, EX: e65 760i, E46 330 Cabrio, E46 330d touring, X5 4.4, E38 750i, E38 730d
X5 e53 4.6iS, e46 320Ci cabrio, Mercedes CL 600 BT
Galeria obecnych i byłych aut, EX: e65 760i, E46 330 Cabrio, E46 330d touring, X5 4.4, E38 750i, E38 730d
- Kris
- KLUBOWICZ
- Posty: 4355
- Rejestracja: 05-09-2010, 22:25
- Lokalizacja: ZS
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Kawal solidnej motoryzacyjnej historii , piekne e34, szkoda ze juz ich coraz mniej
Speed has never killed anyone.
Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
BMW M5 (E39) 400 hp - Specs & Performance
SPEEEEED and Power!
Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
BMW M5 (E39) 400 hp - Specs & Performance
SPEEEEED and Power!
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 368
- Rejestracja: 19-11-2015, 00:28
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Hej, dzięki za pozytywny odbiór. Aktualizuje galerie postami z innego forum więc sklejam kilka w jeden i niech wam nie przeszkadza forma i błędy wyjęte z kontekstu ;)
Up 05.29
Trochę historii. Znalazłem kilka zdjęć na facebook'owej stronie Auto Bawarii, z czasów kiedy auto przyjechało do kraju. Czyli ponad rok temu. Jak widać, od tamtego czasu za sprawą Pawła, e34 zostało całkowicie odmienione.
Up. 06.04
Dziś doszła paczka z drobiazgami z aso-bmw.pl
Wbrew powszechnej opinii, zaślepka tylnej blendy z m5 jest wciąż dostępna. A przy okazji dołożyłem do zdjęcia boczne kierunki tyc, które w rzeczywistości nie są aż tak ciemne jak to wygląda.
Up. 06.30
Nie dawał mi spokoju temat widoczności, czyt. szyba czołowa. Była jeszcze oryginalna, ale z racji wieku miała pełno drobnych rysek oraz dwa odpryski wielkości dwudziestogroszówki. Zamówiłem nowe listwy ozdobne które są zespolone z uszczelką. Szyba to oczywiście sekurit Saint gobain, który jest dostawcą na pierwszy montaż. Dodatkowo nałożona została powłoka hydrofobowa.
Sprawiłem sobie też wkładkę z logo motorsport którą widać na drugim zdjęciu, i przy tej okazji wymieniłem żarówki podświetlenia zegarów. P.s - licznik bez problemu można wyciągnąć nie odkręcając kierownicy, ale cholernie ciężko jest go włożyć z powrotem.
W ostatnią niedzielę odbył się duży zlot, na którym razem z Bmw klubem Szczecin mieliśmy okazję organizować wyścigi na 1/4 mili.
540-stka w automacie nie jest może najlepszą maszyną do tego typu zawodów i więcej w nich pewnie nie wystartuje, bo zwyczajnie jest jej szkoda, ale całkiem dobrze radzi sobie na tle innych nowocześniejszych samochódów. Była szybsza między innymi od golfa v gti czy mercedesa e430 który był w dawnych czasach jej mocnym konkurentem.
Bonusowo strzał z kamery cofania w e39
Up. 07.01
Jako, że nienawidzę rzeczy które nie działają, po ostatniej wymianie żarówki w liczniku, zająłem się dziś podświetleniem przełączników, między innymi trybu skrzyni oraz szyberdachu. Efekt widoczny na zdjęciu poniżej:
Dużo zabawy z tym nie ma, wystarczy kilka żaróweczek, płaski śrubokręt i mała lutownica. Teraz wszystko świeci i wygląda jak należy.
Z góry przepraszam za małe przemodelowanie galerii.
Up.08.06
Filtr paliwa kupiłem dobry, są dwa rodzaje w katalogach i trzeba na to uważać. Trafiłem w odpowiedni, ten krótszy, ale trzeba pamietać że są zamontowane takie dwa. Przy wymianie świec sprawdziliśmy kompresje. Zdjęcie poniżej. Zastanawia mnie wynik na 7 i 8 cylindrze, czemu jest taki duży i odbiega od reszty. Mimo wszystko myśle, że wartości które zmierzyliśmy są zadowalające.
Nie jestem pewny czy dobrze ponumerowałem cylindry, ale na zdjęciu opisane jest to tak jakbym stał frontem do silnika.
Dobrze, że zabrałem się za odmę bo była zabryzgana olejem. Stara uszczelka twarda. Wyczyściłem wszystko co było w pobliżu, razem z kolektorem, cyklonikiem i rurką. Przepustnice z czystej na jeszcze czystszą. Po wszystkich powyższych zabiegach, auto chodzi równiej i mam wrażenie, że "gładziej" wkręca się z dołu.
Up.08.10
Kolejna wizyta na hamowni, tym razem Szczeciński vtech. Nie łatwo jest dobrze zmierzyć 5hp30. W każdym razie obecny wynik mnie nie zadowala. Gdzieś uciekło troche koni. Powtarzalne w trzech testach było ok 250hp. Stawiamy między innymi na zapchane katalizatory i zwężkę w wydechu. Wszystko jest do zrobienia i nie przejmuje się tym, bo w dwudziesto-kilku letnim samochodzie katy miały prawo się zapchać i mogło uciec troche mocy. Szybka decyzja i e34 jedzie w przyszłym tygodniu do vis performance na wycięcie katów, wstawienie xpipe'a i poprawkę wydechu.Wiem że może być ciężko dobić do fabryki ale myślę, że możemy się do niej zbliżyć i od tego trzeba zacząć.
Up.08
A teraz mam coś na co czekałem dosyć długo. Kolega przywiózł mi kierunkowskazy inPRO. Jakość wykonania dużo lepsza niż depo.
Uciekłem już całkowicie z pomarańczy i wcale nie żałuje.
Up.
Nawoskowałem auto i zrobiłem kilka zdjęć. Wosk Collinite 476s, daje bardzo fajny efekt, tymbardziej, że nałożyłem go po umyciu samochodu, nie używając pod spód żadnej politury.
Up.
Nowa szpera:
typ 210, przełożenie 3.15, LSD 25% z e32 750i
I nie miałem pojęcia, że 210 jest tak cholernie ciężka ;)
A poniżej bonus z filmem z przyspieszenia 0-160 na dyfrze 2.93
[video]https://youtu.be/GNwlHBLA4UI[/video]
Aktualizacja:
Dyfer odświeżony, czekam w tej chwili na nową uszczelkę dekla, olej i oring czujnika. Wyszlifowałem obudowę, zapodkładowałem farbą antykorozyjną dragona, a na wierzch spray odporny na wysokie temperatury. eSka prowizoryczna, bo pewnie przy odświeżaniu całego spodu za jakis czas wszystko pójdzie w proch i wtedy poszukam odpowiedniego szablonu. Na śruby nie patrzcie bo jak nazbieram wiecej elementów jak odstawię auto na zimę to wszystko zostanie ocynkowane. Muszę jeszcze gdzieś poszukać blaszki z oznaczeniem przełożenia, lub ew. dorobić taką.
Up:
Spalanie po zmianie dyfra pewnie troche większe, ale to jakoś nie specjalnie robi różnice, bo auto sprawia mi masę frajdy. Dalej uważam, że jak na tak starą konstrukcję to nie pali aż tak dużo. Przy 220 mam obecnie 4.5tys obrotów, na ekonomizer nie patrzę;) Wiecej dalszych tras po Pradze nie przewiduje tym samochodem, poza jedną. Chciałbym w przyszłym roku zobaczyć nurburgring. Spokojnie przejechać pętle, spędzić tam cały dzien. Wskoczyć w ring-taxi i porobić masę zdjęć. Tak to widzę ;)
A tak wygląda aktualnie 0-140 na 3.15
[video]https://youtu.be/bJrFCMqQoiQ[/video]
Up: 10.11
Przekroczyłem v-ką 230k przebiegu. Postanowiłem zmienić olej bardziej pod siebie. Do tej pory był zalewany 5w30, przeszedłem teraz na 5w40 motula. Od ostatniej wymiany auto przejechało dziewięć tys. V8 ma cieszyć ale trzeba o nie dbać :)
Mugen zrobił mi ostatnio kilka zdjęć, ale że jestem wybredny to wybrałem tylko jedno.
Up 10.21
W międzyczasie udało mi się skompletować drewniane listwy wykończeniowe. O ile dobrze kojarzę: "Vogelaugen ahorn Graphit".
Żeby nie było tak kolorowo, trzy elementy wysyłam w poniedziałek do firmy zajmującej się renowacją drewna samochodowego. Jedna z trudności polega na tym, że w listwie po lewej od radia, trzeba będzie wyciąć otwór pod mikrofon telefonu. Reszta to typowe polerowanie lakieru. Dodatkowo wymyśliłem, że skoro to lakier, to można zabezpieczyć go powłoką kwarcową.
Up 10.23
Kolega urzyczył mi dziś Racelogic'a. Wrzucam najlepszy osiągnięty dziś wynik. Nawierzchnia sucha i temperatura 11C. Najlepszy start przy podbiciu obrotów do ok. tysiąca. Teraz mam już odpowiedź:
Up 10.28
Pisałem ostanio, że zbieram graty na zimę. Skompletowałem część układu hamulcowego. Wszystko widać ładnie na zdjęciu: Tarcze Zimmermann Sport coat Z, klocki ATE Standard - ceramicznych do e34 poza ebc nie ma. Do tego szczęki zimmermana, nowy zestaw montażowy, czujniki klocków i przewody hamulcowe black dimond w stalowym oplocie.
Z racji tego, że prawdopodobnie idzie do mnie już kompletna el. rolera, zamówiłem zestaw doposażenia w trzecie światło stop. Grzech było nie skorzystać z tej opcji, bo półka i tak pojedzie do tapicera.
Wrzucam też fotkę listew ciemnego drewna pochodzących z dwóch różnych samochodów. Kupiłem drugi komplet, żeby zrobić jeden bardzo ładny zestaw. Teraz nie mam już żadnej listwy z pękniętym lakierem. Całość jedzie do gościa od drewna który ładnie to wypoleruje i zabezpieczy. Wrzucę zdjęcie z efektów pracy.
Na koniec mały off top. Moja mała kolekcja nad telewizorem powięszyła się o e36 m3 w skali 1:18 od otto.
Up 10.30
Winter is coming jak to mówią, wiec wynająłem murowany ogrzewany garaż pod budynkiem. Ciesze się bo na moim osiedlu ciężko znaleźć coś wolnego, a szukałem bardzo długo. Auto przezimuje schowane i ogrzewane jak należy, a ja będę miał miejsce żeby coś przy nim porobić czy posiedzieć od czasu do czasu przy piwie.
dziś był pierwszy dzień bez deszczu, wyjechałem, umyłem i zabezpieczyłem lakier woskiem:
Up 11.15
Wczoraj dostałem paczkę z drewnem, które wróciło z renowacji. Stan zestawu przerósł moje oczekiwania. Nie była to może najtańsza przyjemność, ale naprawdę warto. Całość dziś zamontowałem, ale nie było już światła do zrobienia zdjęć. Wrzucam więc kilka fotek jeszcze przed założeniem.
Przed:
Po:
Up 11.16
Wracam z garstką zdjęć z nikoma 3300D, dopiero zaczynam z nim zabawę. Ciężko zrobić zdjęcia tego drewna bo wszystko się w nim odbija. Gałka i deska lewarka otrzymały nowy lakier bo były popękane i trzeba było zdzierać stary. Listwy drzwi zostały wypolerowane, a dwie z nich były mocno porysowane, i trzeba było je lakierować. Firmę która się tym zajmowała można znaleźć na fb: Autodrewno Sebastian Skapczyk. Przy okazji fotek porządnie wyczyściłem wnętrze środkami poorboy'sa, i zauważyłem, że mam opadnięty schowek pasażera. Niżej fotki, mam nadzieję, że coś widać. Bawiłem się troche ustawieniami aparatu więc wyszły małe różnice w obrazie i kolorach.
Temat drewna już mam zamknięty. Będę aktualizował galerię częściej jeśli znajdą się odbiorcy ;) pozdrawiam i mam nadzieje, że ktoś zwróci na to uwage bo trochę się nazbierało.
Up 05.29
Trochę historii. Znalazłem kilka zdjęć na facebook'owej stronie Auto Bawarii, z czasów kiedy auto przyjechało do kraju. Czyli ponad rok temu. Jak widać, od tamtego czasu za sprawą Pawła, e34 zostało całkowicie odmienione.
Up. 06.04
Dziś doszła paczka z drobiazgami z aso-bmw.pl
Wbrew powszechnej opinii, zaślepka tylnej blendy z m5 jest wciąż dostępna. A przy okazji dołożyłem do zdjęcia boczne kierunki tyc, które w rzeczywistości nie są aż tak ciemne jak to wygląda.
Up. 06.30
Nie dawał mi spokoju temat widoczności, czyt. szyba czołowa. Była jeszcze oryginalna, ale z racji wieku miała pełno drobnych rysek oraz dwa odpryski wielkości dwudziestogroszówki. Zamówiłem nowe listwy ozdobne które są zespolone z uszczelką. Szyba to oczywiście sekurit Saint gobain, który jest dostawcą na pierwszy montaż. Dodatkowo nałożona została powłoka hydrofobowa.
Sprawiłem sobie też wkładkę z logo motorsport którą widać na drugim zdjęciu, i przy tej okazji wymieniłem żarówki podświetlenia zegarów. P.s - licznik bez problemu można wyciągnąć nie odkręcając kierownicy, ale cholernie ciężko jest go włożyć z powrotem.
W ostatnią niedzielę odbył się duży zlot, na którym razem z Bmw klubem Szczecin mieliśmy okazję organizować wyścigi na 1/4 mili.
540-stka w automacie nie jest może najlepszą maszyną do tego typu zawodów i więcej w nich pewnie nie wystartuje, bo zwyczajnie jest jej szkoda, ale całkiem dobrze radzi sobie na tle innych nowocześniejszych samochódów. Była szybsza między innymi od golfa v gti czy mercedesa e430 który był w dawnych czasach jej mocnym konkurentem.
Bonusowo strzał z kamery cofania w e39
Up. 07.01
Jako, że nienawidzę rzeczy które nie działają, po ostatniej wymianie żarówki w liczniku, zająłem się dziś podświetleniem przełączników, między innymi trybu skrzyni oraz szyberdachu. Efekt widoczny na zdjęciu poniżej:
Dużo zabawy z tym nie ma, wystarczy kilka żaróweczek, płaski śrubokręt i mała lutownica. Teraz wszystko świeci i wygląda jak należy.
Z góry przepraszam za małe przemodelowanie galerii.
Up.08.06
Filtr paliwa kupiłem dobry, są dwa rodzaje w katalogach i trzeba na to uważać. Trafiłem w odpowiedni, ten krótszy, ale trzeba pamietać że są zamontowane takie dwa. Przy wymianie świec sprawdziliśmy kompresje. Zdjęcie poniżej. Zastanawia mnie wynik na 7 i 8 cylindrze, czemu jest taki duży i odbiega od reszty. Mimo wszystko myśle, że wartości które zmierzyliśmy są zadowalające.
Nie jestem pewny czy dobrze ponumerowałem cylindry, ale na zdjęciu opisane jest to tak jakbym stał frontem do silnika.
Dobrze, że zabrałem się za odmę bo była zabryzgana olejem. Stara uszczelka twarda. Wyczyściłem wszystko co było w pobliżu, razem z kolektorem, cyklonikiem i rurką. Przepustnice z czystej na jeszcze czystszą. Po wszystkich powyższych zabiegach, auto chodzi równiej i mam wrażenie, że "gładziej" wkręca się z dołu.
Up.08.10
Kolejna wizyta na hamowni, tym razem Szczeciński vtech. Nie łatwo jest dobrze zmierzyć 5hp30. W każdym razie obecny wynik mnie nie zadowala. Gdzieś uciekło troche koni. Powtarzalne w trzech testach było ok 250hp. Stawiamy między innymi na zapchane katalizatory i zwężkę w wydechu. Wszystko jest do zrobienia i nie przejmuje się tym, bo w dwudziesto-kilku letnim samochodzie katy miały prawo się zapchać i mogło uciec troche mocy. Szybka decyzja i e34 jedzie w przyszłym tygodniu do vis performance na wycięcie katów, wstawienie xpipe'a i poprawkę wydechu.Wiem że może być ciężko dobić do fabryki ale myślę, że możemy się do niej zbliżyć i od tego trzeba zacząć.
Up.08
A teraz mam coś na co czekałem dosyć długo. Kolega przywiózł mi kierunkowskazy inPRO. Jakość wykonania dużo lepsza niż depo.
Uciekłem już całkowicie z pomarańczy i wcale nie żałuje.
Up.
Nawoskowałem auto i zrobiłem kilka zdjęć. Wosk Collinite 476s, daje bardzo fajny efekt, tymbardziej, że nałożyłem go po umyciu samochodu, nie używając pod spód żadnej politury.
Up.
Nowa szpera:
typ 210, przełożenie 3.15, LSD 25% z e32 750i
I nie miałem pojęcia, że 210 jest tak cholernie ciężka ;)
A poniżej bonus z filmem z przyspieszenia 0-160 na dyfrze 2.93
[video]https://youtu.be/GNwlHBLA4UI[/video]
Aktualizacja:
Dyfer odświeżony, czekam w tej chwili na nową uszczelkę dekla, olej i oring czujnika. Wyszlifowałem obudowę, zapodkładowałem farbą antykorozyjną dragona, a na wierzch spray odporny na wysokie temperatury. eSka prowizoryczna, bo pewnie przy odświeżaniu całego spodu za jakis czas wszystko pójdzie w proch i wtedy poszukam odpowiedniego szablonu. Na śruby nie patrzcie bo jak nazbieram wiecej elementów jak odstawię auto na zimę to wszystko zostanie ocynkowane. Muszę jeszcze gdzieś poszukać blaszki z oznaczeniem przełożenia, lub ew. dorobić taką.
Up:
Spalanie po zmianie dyfra pewnie troche większe, ale to jakoś nie specjalnie robi różnice, bo auto sprawia mi masę frajdy. Dalej uważam, że jak na tak starą konstrukcję to nie pali aż tak dużo. Przy 220 mam obecnie 4.5tys obrotów, na ekonomizer nie patrzę;) Wiecej dalszych tras po Pradze nie przewiduje tym samochodem, poza jedną. Chciałbym w przyszłym roku zobaczyć nurburgring. Spokojnie przejechać pętle, spędzić tam cały dzien. Wskoczyć w ring-taxi i porobić masę zdjęć. Tak to widzę ;)
A tak wygląda aktualnie 0-140 na 3.15
[video]https://youtu.be/bJrFCMqQoiQ[/video]
Up: 10.11
Przekroczyłem v-ką 230k przebiegu. Postanowiłem zmienić olej bardziej pod siebie. Do tej pory był zalewany 5w30, przeszedłem teraz na 5w40 motula. Od ostatniej wymiany auto przejechało dziewięć tys. V8 ma cieszyć ale trzeba o nie dbać :)
Mugen zrobił mi ostatnio kilka zdjęć, ale że jestem wybredny to wybrałem tylko jedno.
Up 10.21
W międzyczasie udało mi się skompletować drewniane listwy wykończeniowe. O ile dobrze kojarzę: "Vogelaugen ahorn Graphit".
Żeby nie było tak kolorowo, trzy elementy wysyłam w poniedziałek do firmy zajmującej się renowacją drewna samochodowego. Jedna z trudności polega na tym, że w listwie po lewej od radia, trzeba będzie wyciąć otwór pod mikrofon telefonu. Reszta to typowe polerowanie lakieru. Dodatkowo wymyśliłem, że skoro to lakier, to można zabezpieczyć go powłoką kwarcową.
Up 10.23
Kolega urzyczył mi dziś Racelogic'a. Wrzucam najlepszy osiągnięty dziś wynik. Nawierzchnia sucha i temperatura 11C. Najlepszy start przy podbiciu obrotów do ok. tysiąca. Teraz mam już odpowiedź:
Up 10.28
Pisałem ostanio, że zbieram graty na zimę. Skompletowałem część układu hamulcowego. Wszystko widać ładnie na zdjęciu: Tarcze Zimmermann Sport coat Z, klocki ATE Standard - ceramicznych do e34 poza ebc nie ma. Do tego szczęki zimmermana, nowy zestaw montażowy, czujniki klocków i przewody hamulcowe black dimond w stalowym oplocie.
Z racji tego, że prawdopodobnie idzie do mnie już kompletna el. rolera, zamówiłem zestaw doposażenia w trzecie światło stop. Grzech było nie skorzystać z tej opcji, bo półka i tak pojedzie do tapicera.
Wrzucam też fotkę listew ciemnego drewna pochodzących z dwóch różnych samochodów. Kupiłem drugi komplet, żeby zrobić jeden bardzo ładny zestaw. Teraz nie mam już żadnej listwy z pękniętym lakierem. Całość jedzie do gościa od drewna który ładnie to wypoleruje i zabezpieczy. Wrzucę zdjęcie z efektów pracy.
Na koniec mały off top. Moja mała kolekcja nad telewizorem powięszyła się o e36 m3 w skali 1:18 od otto.
Up 10.30
Winter is coming jak to mówią, wiec wynająłem murowany ogrzewany garaż pod budynkiem. Ciesze się bo na moim osiedlu ciężko znaleźć coś wolnego, a szukałem bardzo długo. Auto przezimuje schowane i ogrzewane jak należy, a ja będę miał miejsce żeby coś przy nim porobić czy posiedzieć od czasu do czasu przy piwie.
dziś był pierwszy dzień bez deszczu, wyjechałem, umyłem i zabezpieczyłem lakier woskiem:
Up 11.15
Wczoraj dostałem paczkę z drewnem, które wróciło z renowacji. Stan zestawu przerósł moje oczekiwania. Nie była to może najtańsza przyjemność, ale naprawdę warto. Całość dziś zamontowałem, ale nie było już światła do zrobienia zdjęć. Wrzucam więc kilka fotek jeszcze przed założeniem.
Przed:
Po:
Up 11.16
Wracam z garstką zdjęć z nikoma 3300D, dopiero zaczynam z nim zabawę. Ciężko zrobić zdjęcia tego drewna bo wszystko się w nim odbija. Gałka i deska lewarka otrzymały nowy lakier bo były popękane i trzeba było zdzierać stary. Listwy drzwi zostały wypolerowane, a dwie z nich były mocno porysowane, i trzeba było je lakierować. Firmę która się tym zajmowała można znaleźć na fb: Autodrewno Sebastian Skapczyk. Przy okazji fotek porządnie wyczyściłem wnętrze środkami poorboy'sa, i zauważyłem, że mam opadnięty schowek pasażera. Niżej fotki, mam nadzieję, że coś widać. Bawiłem się troche ustawieniami aparatu więc wyszły małe różnice w obrazie i kolorach.
Temat drewna już mam zamknięty. Będę aktualizował galerię częściej jeśli znajdą się odbiorcy ;) pozdrawiam i mam nadzieje, że ktoś zwróci na to uwage bo trochę się nazbierało.
- Damian3
- KLUBOWICZ
- Posty: 309
- Rejestracja: 23-03-2016, 21:44
- Płeć:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Dobra robota i pewnie poszło na to dużo pln-òw.
Widać że ta 5 w Twoich rękach będzie w coraz lepszym stanie.
Widać że ta 5 w Twoich rękach będzie w coraz lepszym stanie.
było: e46
Jest: e92, e87
Jest: e92, e87
- Adrianno
- KLUBOWICZ
- Posty: 1628
- Rejestracja: 11-03-2009, 21:39
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Nie ma co się rozpisywać. Takie E34 to klasa sama w sobie
- CORN
- Forumowicz
- Posty: 2485
- Rejestracja: 24-01-2010, 10:48
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Widziałem na żywo nowe drewno i powiem tak że zdjęcia nie oddają nawet 10% tego jak ono wygląda na żywo Szacun za auto
Wyniki przyspieszenia samochodów Racelogickiem z Zachodniopomorskiego:
https://www.facebook.com/RacelogicZachodniopomorskie/
https://www.facebook.com/RacelogicZachodniopomorskie/
- ECS Auto
- Forumowicz
- Posty: 228
- Rejestracja: 04-02-2016, 12:21
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Kiedy tak patrze na Twoją bestie ...to aż dech zapiera . Pełen szacun dla Twoich działań !!!
- kisiel
- Forumowicz
- Posty: 1865
- Rejestracja: 16-03-2010, 16:37
- Lokalizacja: Gryfino
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Super aż chce się patrzeć.
- Mugen
- KLUBOWICZ
- Posty: 4093
- Rejestracja: 01-10-2008, 16:09
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Dzialaj tak dalej bo coraz piekniejsza sie robi:). Jak znajdziesz czas to mozemy proobic jeszcze jakies fotki to moze wybierzesz z nich jakas druga :).
-
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 19-12-2011, 21:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Profi robota
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 368
- Rejestracja: 19-11-2015, 00:28
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Kilka zaegłych fotek. W tym te świąteczne.
- Damian3
- KLUBOWICZ
- Posty: 309
- Rejestracja: 23-03-2016, 21:44
- Płeć:
- Status: Offline
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 368
- Rejestracja: 19-11-2015, 00:28
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: kondziu ---> e34 540iA
Dzięki Zbieram powoli jakieś części typu listwy listewki i inne drobiazgi. Jedna paczka jeszcze w drodze, inna już dotarła:
51168119157 - pokrywka lusterka lewego zewnętrznego, ta od dołu.
51711946125 - podszybie lewe
51711946126 - podszybie prawe
51711928946 - nit rozprężny podszybia
51112233398 - blenda przedniego zderzaka z e36
51418126799 - pojemnik na monety w drzwi kolor silbergrau, przemalowalem ponieważ czarny kosztuje ponad 200zł więcej.
Kolejna dzisiejsza aktualizacja. Padł mi włącznik świateł stopu, zamówiłem nowy febiego, ale leży na półce bo w międzyczasie dostałem ori Bmw, który zamontowałem. Kolejna rzecz, to wreszcie położyłem wiązkę el.rolety, zamontowałem wanienkę i przełącznik z wymienionymi żarówkami podświetlenia. (Ciężko go złożyć w całość ze względu na kulki i blaszki) mam też małe spyphoto samej rolety która ciągle jest u tapicera. Obszył ją czarną alcantarą, efekt super. Niestety coś źle poskładał bo ramię rolety haczy przy zwijaniu, więc została u niego do poprawki.
Zdjęcia rolety robiłem telefonem, więc nie wyszły do końca i nie oddają kolorów. Najbardziej podobają mi się w niej przeszycia. Drugie zdjęcie prześwietliłem troche latarką Led lenser p7.2 którą kupiłem do inspekcji lakieru. Przy okazji mogę ją polecić bo żadna rysa czy hologram się nie ukryje.
51168119157 - pokrywka lusterka lewego zewnętrznego, ta od dołu.
51711946125 - podszybie lewe
51711946126 - podszybie prawe
51711928946 - nit rozprężny podszybia
51112233398 - blenda przedniego zderzaka z e36
51418126799 - pojemnik na monety w drzwi kolor silbergrau, przemalowalem ponieważ czarny kosztuje ponad 200zł więcej.
Kolejna dzisiejsza aktualizacja. Padł mi włącznik świateł stopu, zamówiłem nowy febiego, ale leży na półce bo w międzyczasie dostałem ori Bmw, który zamontowałem. Kolejna rzecz, to wreszcie położyłem wiązkę el.rolety, zamontowałem wanienkę i przełącznik z wymienionymi żarówkami podświetlenia. (Ciężko go złożyć w całość ze względu na kulki i blaszki) mam też małe spyphoto samej rolety która ciągle jest u tapicera. Obszył ją czarną alcantarą, efekt super. Niestety coś źle poskładał bo ramię rolety haczy przy zwijaniu, więc została u niego do poprawki.
Zdjęcia rolety robiłem telefonem, więc nie wyszły do końca i nie oddają kolorów. Najbardziej podobają mi się w niej przeszycia. Drugie zdjęcie prześwietliłem troche latarką Led lenser p7.2 którą kupiłem do inspekcji lakieru. Przy okazji mogę ją polecić bo żadna rysa czy hologram się nie ukryje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Kyliecax