Chęć zakupienia E46

Opinie i porady o samochodach, które chcemy kupić lub się interesujemy

Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot

Awatar użytkownika
MateuszSKL
Forumowicz
Posty: 1069
Rejestracja: 09-01-2013, 12:04
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MateuszSKL » 19-03-2013, 13:56

KubicaPL pisze:Z takim podejściem, to będzie neverending story..........


Tak jak mówisz,żeby tego uniknąć po prostu bd szukał i podawał wybrane auta do waszej opini.I bd to auta,które mnie zainteresują.

Awatar użytkownika
KubicaPL
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 24-10-2008, 20:37
Lokalizacja: ZS/ZGR
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: KubicaPL » 19-03-2013, 14:04

Bardziej mi chodzi, że chyba chcesz kupować, a nie kupić ;-)
Znam takiego jednego i kupuje już swoje wymarzone auto od roku :rotfl:

Powodzenia i nie spamuję dalej.

Awatar użytkownika
MateuszSKL
Forumowicz
Posty: 1069
Rejestracja: 09-01-2013, 12:04
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MateuszSKL » 19-03-2013, 14:17

Ja poprostu szukam auta które będzie miało całkiem ciekawe wyposażenie,skórzane fotele,czarny kolor,dobry silnik i żeby było pięciodrzwiowe najlepiej w m pakiecie,tylko tyle.Ewentualnie jakieś drobne poprawki będę mógł zrobić.Najlepiej silnik,żeby w gazie nie spalał powyżej 17l.Tego właśnie szukam.
Tak się zastanawiam nad tym :
http://otomoto.pl/bmw-325-lpg-nawigacja-C26088616.html

Zadzwonie i zapytam o nr vin

DejvBT
Forumowicz
Posty: 705
Rejestracja: 24-06-2012, 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: DejvBT » 19-03-2013, 15:17

Wygląda ciekawie, wyposażenie całkiem fajne, gdyby nie to, ze nie nawidzę senadów w serii 3 (Mugena to chyba jedyny wyjątek) to bym napisał, że piękna, ale... to tylko zdjęcia i może się okazać, że jak pojedziesz ogladać to wiekszej padaki na oczy nie widziales:P Ocena auta ze zdjęc to jak wróżenie z fusów :-)

Faqir
Płeć: Nie ustawiono
Status: Offline

Postautor: Faqir » 19-03-2013, 15:24

Bmw z Autokomisu. Odważny jesteś. zabierz ze sobą odpowiednie urządzenia do mierzenia lakieru, a najlepiej mechanika z krwi i kości +komputer bo może się okazać, że się zdziwisz nie miło. Auto jak dla mnie nie warte swojej ceny 29k to już pieniądz.

Po tych zdjęciach z aukcji nic nie wywnioskujesz. Są tak wykonane i taką jakością, że spokojnie można by ukryć na nich ciągnik nie do zauważenia na dachu tej e46.

Ostrów wlkp. 413km w jedną stronę ile to w dwie to chyba nie muszę mówić!

Awatar użytkownika
delta-juba
Forumowicz
Posty: 2810
Rejestracja: 22-09-2008, 17:19
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: delta-juba » 19-03-2013, 15:56

Tak ja faqir pisze
Z komisu to większość aut to jakaś masakra , . A polerka lakieru na każdym aucie zrobiona nie udolnie i widoczna z 5 kilometrów .
Ze nasz kolega Faqir jeżdżąc po samych komisach i poprawiając te "polerki" został by najbogatszym człowiekiem roku 2013 do 2050
A wsiadając do jednego auta odpalając na dzień dobry świecił się Check engine , ot i takie auta sprzedają :rotfl:
Bądź czujny Delta jest wszędzie :D

Awatar użytkownika
MateuszSKL
Forumowicz
Posty: 1069
Rejestracja: 09-01-2013, 12:04
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MateuszSKL » 19-03-2013, 16:40

Sam kupiłem jedno auto z komisu i wiem o co chodzi ale chyba nie wszystkie mogą być felerne.Powiedzcie mi o co mógłbym się zapytać właściciela mniej więcej,żeby się nie kłopotać?Czekam od niego teraz na nr vin i części jakie tam są w instalacji gazowej.Tylko z urządzeniami będzie problem.

Faqir
Płeć: Nie ustawiono
Status: Offline

Postautor: Faqir » 19-03-2013, 17:10

Kilka stron wcześniej masz opis i równie dobrze zadawaj te pytania właścicielowi.

- Sprawdzenie podłogi w okolicach dyferencjału i pół osi w (bardzo często zdarza się, że jest pęknięta, a naprawa do najtańszych nie należy.

- Stan klocków i tarcz (zużycie)

- Sprzęgło, najlepiej wykonać kilka startów ostrzej niż się powinno, jeśli ślizga się to po wrzuceniu na 3,4,5 bieg przy niskiej prędkości w stosunku do biegu i chęci przyśpieszania obroty silnika powinny wychylać się ku górze, a prędkość nie. Można też posłuchać jak auto przyśpiesza, powinien być równy coraz głośniejszy dźwięk silnika wraz z rosnącymi obrotami i prędkością.

- Kołodwumasowe, raczej bez zdejmowania skrzyni się go nie sprawdzi, jest jednak jeszcze jeden sposób, oczywiście na słuch, gdy auto jest już rozgrzane trzeba niestety lub stety pojeździć troszkę ostrzej, po takiej jeździe kołodwumasowe będzie hałasować na biegu jałowym jak i w czasie gaszenia motoru, specyficzny rozdygotany dźwięk.

- Patrząc od spodu auta, trzeba zwrócić uwagę na kilka podstawowych aspektów czyli:
- Wycieki z silnika
- Wycieki ze skrzyni
- Łącze elastyczne skrzynia wał
- Wycieki z dyferencjału
- Braki w osłonach
- Paski klinowe
- Braki w osłonach
- Przetrzeć felgi i sprawdzić czy nie są spawane
- Dokładnie przyjrzeć się tarczą
- Wszystkie gumowe połączenia
- Podłużnice
- Podłogę
- Wydech i katalizator (jak występuje)
- Stan opon

- Należy posłuchać silnika na wolnych i na wyższych obrotach na biegu jałowym z pomocą kogoś kto będzie tym gazem oscylował. Otworzyć maskę i wsłuchać się w pracę motoru, doszukiwać się stuknięć nie regularnych uderzeń i specyficznego jak na vanos klekotania.

- Sprawdzić osadzenie lamp czy nie są przypadkiem połamane zatrzaski i czy lampa leży równo z lewej jaki i z prawej w stosunku do błotnika i maski.

- Zwróć uwagę na licznik a szczególnie na km. Jeśli z boku przy kilometrach pali się kropka to może oznaczać kilka rzeczy: albo licznik był wymieniany albo ktoś nie udolnie zmieniał jego stan, tak czy owak dana kropka nie wskazuje niczego dobrego.

- Należy sprawdzić czy silnik się dogrzewa i czy temperatura cieczy chłodzącej ustawia się w pion.

- Rozpędzając się do 80km/h i utrzymując tą prędkość trzeba zwrócić uwagę jak zachowuje się kierownica, jeśli bije no to trzeba mocno pozaglądać w zawieszenie.

- Tracze hamulcowe nawet nowe się wykrzywiają choć były drogie i oryginalne wystarczy rozgrzaną tarczą przelecieć po głębszej kałuży i może być po tarczy, dlatego nagrzać tarcze i kilkukrotnie zahamować dość ostro z wyższych prędkości.

- Sprawdź całą elektronikę od zagłówków po klimatyzację, wszystko włącz i wyłącz.

- Zobacz jaki opór stawia kierownica (wspomaganie) nie powinno chodzić zbyt ociężale, a wręcz przeciwnie.

- Na odpalonym silniku odegnij korek wlewu oleju powinien delikatnie odchodzić od pokrywy, jeśli stawia dość mocny opór, trzeba myśleć o wymianie odmy.

- Najlepiej mieć możliwość odpalania auta na zimnym silniku posłuchać jego pracy w momencie napełniania układów.

- Jeśli auto posiada instalację LPG tym bardziej trzeba posłuchać auta na zimnym, jak się przełącza na gaz i użyć nosa a najlepiej urządzenia zdolne do pomiaru i wychwycenia ulatniającego się gazu przez nieszczelności np: na reduktorze lub filtrach czy przewodach.

- Jeśli LPG to również pojeździć ostrzej i sprawdzić czy nie rozłącza na benzynę, tak czasem bywa gdy program instalacji nie jest skalibrowany lub któryś z wtrysków leje/zawiesza się nie wspominając już o kontrolce CHACK ENGINE i wypadaniu zapłonu.

- Zawieszenie auta należy sprawdzić również na wyboistej drodze nie koniecznie 10 czy 150km/h powoli wpadać w nasze Polskie studzienki i słuchać zawieszenia przy zamkniętej i otwartej szybie.

- Karoserię sprawdzać krok po kroku, doszukiwać się różnic w szczelinach pomiędzy elementami, oglądnąć każdą śrubkę mocującą czy nie jest przesunięta np: błotniki. Umyć auto i pod różnymi kontami szukać zmian w lakierze na różnych elementach.

- Sprawdzić ręką czy nie ma luzu na pompie wody, a jak mocno się schylisz i masz dobrą latarkę to oglądniesz poduszki silnika (nie w każdym modelu)

Proszę

Awatar użytkownika
MateuszSKL
Forumowicz
Posty: 1069
Rejestracja: 09-01-2013, 12:04
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MateuszSKL » 19-03-2013, 18:56

Dzięki wielkie Faqir.
Więc tak.Dzwoniłem do faceta i dowiedziałem się tyle:
-Podłoga brak rdzy
-Stan klocków : tarcze dwa miesiące przed zimą wymieniane
-koło dwumasowe : sprawne
-sprzęgło :zaczyna się ślizgać
-wycieki z silnika :brak
-wycieki ze skrzyni :brak
-wycieki z dyferencjału:brak
-paski klinowe: rolka napinacza zaczyna popiskiwać
-braki w osłonach: nie ma
-felgi: sprawne
- opony :michael pilot sport(tak zrozumiałem)
-lampy : wszytko ok
-silnik : ładnie pracuje,na obrotach nie faluje wszystko ok
-elektronika: sprawna
-wspomaganie : pompa wspomagana wymieniana przy zakupie i wszystko ok
-lpg: co do lpg to tak mówił,że nie żałował i komputer staga a wtryski hana
Kompueter : błąd alarmu -tylko to co mu się wyświetla.(był u mechanika i powiedział mu,że to może być przyczyną braku alarmu w tej serii bmw)
delikatne wgniecenie na dachu.

Co do auta to powiedział,że dwoje drzwi i błotnik były poprawiane,ponieważ miały zarysowania.
Jeśli ktoś by mógł rozkodować bądź podać link do bezpłatnej strony.
VIN :WBAEV310X0KL38028
Co do ceny to mogę się z nim dogadać.Chciałbym zjechać z ceny i poprawić ewentualne poprawki.CO wy na to?

Ps.martwi mnie ten malowany bok.Czy poprostu jak już taki jest czy posprawdzać dokładnie czy nie są krzywe łączenia lub cokolwiek czy to już całkiem odradza kupno auta?

Faqir
Płeć: Nie ustawiono
Status: Offline

Postautor: Faqir » 19-03-2013, 19:57

Z ceny zawsze można zjechać, nawet od takiego co zarzeka się, że nie opuści. Trzeba auto dobrze oglądnąć, ale to jak każde bez wyjątku czy malowane czy bez wypadkowe.
Jeśli bok był tylko malowany to luzz, ale jak jest tam 2,5 tony szpachelki szczególnie na tylnej ćwiartce to słabo.

Awatar użytkownika
MateuszSKL
Forumowicz
Posty: 1069
Rejestracja: 09-01-2013, 12:04
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MateuszSKL » 19-03-2013, 22:04

Starą metodą postaram się sprawdzić czy szpachlą jest coś robione.Wezmę z sobą magnes ;D Tylko nie wiem czy załatwie kompuetr ale to mi sie wydaje,żeby na diagnostyke podjechać.Znaczy się na diagnostykę na pewno pojade ale dodatkowo sam zwrócę uwagę na punkty które wymieniłeś.Tylko w jaki sposób mogę rozkodować VIN bo jeszcze nie miałem z tym do czynienia.Widziałem na forum temat ale tam były płatne.

Awatar użytkownika
Saillupus
Administrator
Administrator
Posty: 5849
Rejestracja: 25-10-2008, 21:48
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Saillupus » 19-03-2013, 23:12

MateuszSKL pisze:Ja poprostu szukam auta które będzie miało całkiem ciekawe wyposażenie,skórzane fotele,czarny kolor,dobry silnik i żeby było pięciodrzwiowe najlepiej w m pakiecie,tylko tyle.Ewentualnie jakieś drobne poprawki będę mógł zrobić.Najlepiej silnik,żeby w gazie nie spalał powyżej 17l.Tego właśnie szukam.

to chyba zapraszamy do naszych zachodnich sąsiadów, ale tam też trzeba uważać, za to wybór większy
No replecement for displacement
X5 e53 4.6iS, e46 320Ci cabrio, Mercedes CL 600 BT

Galeria obecnych i byłych aut, EX: e65 760i, E46 330 Cabrio, E46 330d touring, X5 4.4, E38 750i, E38 730d

Awatar użytkownika
wisnier
Forumowicz
Posty: 912
Rejestracja: 14-07-2010, 05:09
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: wisnier » 20-03-2013, 06:44

Auto Valdiego fajne ale jak mi podał cenę wyjściową to moja póła znalazła się w piwnicy ale zapewne z powietrza tej ceny nie wyciągnął. Przeglądam sobie ten temat bo sam szukam też autka, czasem nawet coś wrzucę i dochodzę do wniosku, że zakup E46 to będzie najtrudniejsza rzecz w moim życiu :D No chyba, że będę chciał M3 bo też mi się marzy. Dziwie się, że kolega ma problem z zakupem. Wcześniej szukał czegoś 2.0. Przecież rynek jest nasycony autami ten pojemności. Ja szukam konkretnie 3.0 ewentualnie 2.8 ale docelowo 3.0 nie mniej, nie więcej. Z takim autem jest już problem. Za dużego wyboru nie mam. Każdy kto kupił samochód z takim silnikiem robił to z rozwagą, traktował go z pasją włożył w niego dużo pieniędzy i za darmo nie odda ;) Nie to co właściciele 1.8 albo 2.0 na co dzień.
Obrazek

Faqir
Płeć: Nie ustawiono
Status: Offline

Postautor: Faqir » 20-03-2013, 07:48

wisnier pisze: Nie to co właściciele 1.8 albo 2.0 na co dzień.

Tak nie do końca.
Problem z 3.0 e46 jest taki, że jest deficyt i po prostu zbyt dużo ich nie ma.
Problem pojawia się gdy chcesz kupić Mpower i problem polega na tym dosyć odwrotnie do 3.0 bo Mpower-ów jest tylko trzeba trafić na dobry egzemplarz.

Po 3.0 lub po 2.8 wybrał bym się do Niemiec ceny w miarę normalne, a każda opłatę można według panującego prawa obejść tylko trzeba wiedzieć jak. Oczywiście wszystko legalnie. W touringu sprawa jest prosta, w sedanie czy w coupe troszkę trudniejsza, ale gra zawsze warta jest świeczki bo chodzi w końcu o nasze auto. Najważniejsze to zdać sobie sprawę, z tego, że przy kupowaniu serii nie można iść na kompromisy, jeśli już mowa o 30 kawałkach. Auto musi być wychuchane i zadbane. Mając dziś 30k na auto pewnie szukał bym w tej cenie przed liftowego M5 ze zdrową budą, resztę dłubał bym powoli zimą, a latem pokazał ,,diabła"

To zależy co kto chce i czego szuka e46 ciężko jest znaleźć w danej palecie silników, ale tak na prawdę ciężko jest dziś znaleźć każdy egzemplarz który nie jest ulepem.

Dlatego większość z Nas posiada galerię w pokoju ,,Nasze auta" nie tylko po to, aby pochwalić się swoim autem, ale także przy sprzedaż polecić forum i pokazać przyszłemu nabywcy, że z autem wszystko ok, auto jest opisywane i omawiane przez ludzi, że wystawione jest na krytykę tak wielu ludzie z których każdy ma inne podejście. Nie odbiegając od zakupu e46, powiem tylko tyle, że im większe masz wymagania tym mniej modeli na rynku tak było jest i będzie, a plusem jest to, że są w Polsce ludzie którzy umiłowali sobie markę Bmw i to oni dziś budują wizerunek zadbanego i dobrze utrzymanego Bmw własnie na forach.

Kupowanie auta z komisu to loteria, w Twoim przypadku oddalona o 400km.
Nie sądzę, aby to auto z ogłoszenia było warte tej ceny!

DejvBT
Forumowicz
Posty: 705
Rejestracja: 24-06-2012, 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: DejvBT » 20-03-2013, 08:27

wisnier pisze:Każdy kto kupił samochód z takim silnikiem robił to z rozwagą, traktował go z pasją włożył w niego dużo pieniędzy i za darmo nie odda ;) Nie to co właściciele 1.8 albo 2.0 na co dzień.

Ziomek sory, ale wiesz co piszesz wogóle? Obrażasz wszystkich forumowiczów którzy mają małe silniki. Uważasz, że np Cariel, albo ja nie traktujemy naszych aut z pasją bo mamy mniejsze silniki, nie wkładamy w niego dużo pieniędzy? Bez jaj, ziomek jesteś na forum wielbicieli BMW i piszesz takie rzeczy? :ban: Każdy kto kocha BMW wkłada w niego ostatni grosz bez różnicy czy jest to 1,6 czy M-power.
P.S Troche mi tym wpisem podniosłeś ciśnienie, ale nie ma się co spinać, tak więc pozdrówki ;-) :piwo:


Wróć do „Samochody BMW z ogłoszeń które zamierzamy kupić, opinie, oględziny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika