330i e46 czy 530i e39?

Opinie i porady o samochodach, które chcemy kupić lub się interesujemy

Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot

Awatar użytkownika
Junior
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 3422
Rejestracja: 14-11-2010, 20:33
Lokalizacja: Chojna
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

330i e46 czy 530i e39?

Postautor: Junior » 31-12-2012, 19:47

panowie i Panie idzie nowy rok to i chyba powoli czas na zmiany i chodza mi po glowie 2 auta sa to BMW e46 330i touring albo 530i sedan. jesli chodzi o cash na auto to bedzie w okolicach 25-30tys zl. co za te pieniadze lepiej kupic? m54b30 to dobre silniki? auto z czasem bedzie na pewno przerobione na lpg z tego wzgledu ze 30-40tys rocznie to bedzie norma. dizla raczej nie chce bo nie bardzi mi pasi styl dizlal. V8 w e 39 boje sie ze wzgledu na koszty utrzymania. prosze o rady co byloby najlepiej kupic e46 min 2.8 e39 3.0
Biżuteria złota i srebrna
skup sprzedaż przerób naprawa.
obrączki ślubne w rozsądnych cenach(każdy wzór)
Zapraszam

Faqir
Płeć: Nie ustawiono
Status: Offline

Postautor: Faqir » 01-01-2013, 15:21

Junior pisze:e46 min 2.8


wydaje mi się trwalszy jako silnik, ale komfortu jak e39 nie będzie!
Ciężka sprawa, a 2.8 e39 nie wchodzi w grę?

Ciężko będzie też znaleźć 530i.

Generalnie brał bym e39 ale z silnikiem V. Koszta też jakieś większe od 3.0 lub 2.8 nie są. Wiadomo trochę drożej, ale czy nie warto!

Awatar użytkownika
CORN
Forumowicz
Posty: 2485
Rejestracja: 24-01-2010, 10:48
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: CORN » 01-01-2013, 15:31

A co z Twoim 323? Znudzil sie?
Wyniki przyspieszenia samochodów Racelogickiem z Zachodniopomorskiego:
https://www.facebook.com/RacelogicZachodniopomorskie/

Jay
Forumowicz
Posty: 2218
Rejestracja: 06-03-2010, 02:48
Lokalizacja: Stathelle
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jay » 01-01-2013, 15:40

JA bym junior przemyślał jeszcze jeden motor czyli m54b25. ma tyle mocy co m52b28tu. jest jego następcą, czyli lepsze roczniki e46, zazwyczaj już polifty, z mniejszym przebiegiem itp. Poza tym nowsza jednostka to zawsze więcej plusów.
Topowa wersja m54b30 najlepsza, najbardziej poszukiwana więc cena odpowiednia.

Awatar użytkownika
Kris
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 4355
Rejestracja: 05-09-2010, 22:25
Lokalizacja: ZS
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Kris » 02-01-2013, 10:55

Jak dla mnie e39 ... oczywiście ;-) a dlatego ze :
- wygoda
- przestrzeń
- 530i - osiągi
- koszty utrzymania poròwnywalne do e46
Speed has never killed anyone.
Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
BMW M5 (E39) 400 hp - Specs & Performance

SPEEEEED and Power!

Faqir
Płeć: Nie ustawiono
Status: Offline

Postautor: Faqir » 02-01-2013, 12:14

Przygotowałem dla Ciebie porównanie Juniorq:

E46 328i dane techniczne:

-Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 3500 obr. / min.

-Maksymalna moc: 193 KM ( 142 kW ) przy 5500 obr. / min.

-Prędkość maksymalna: 240 km/h

-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 7.00 s.
---------------------------------------------------------
E39 528i dane techniczne

-Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 3500 obr. / min.

-Maksymalna moc: 193 KM ( 142 kW ) przy 5500 obr. / min.

-Prędkość maksymalna: 240 km/h

-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 7.50 s.
---------------------------------------------------------
E46 330i dane techniczne

-Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 3500 obr. / min

-Maksymalna moc: 231 KM ( 170 kW ) przy 5900 obr. / min.

-Prędkość maksymalna: 250 km/h

-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 6.50 s.
---------------------------------------------------------
E39 530i dane techniczne

-Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 3500 obr. / min

-Maksymalna moc: 231 KM ( 170 kW ) przy 5900 obr. / min.

-Prędkość maksymalna: 250 km/h

-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 7.10 s.
---------------------------------------------------------

SPALANIE:

e46 328i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 7l/12l/9l/700km

e39 528i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 7,2l/14,2l/9,7l/722km

e46 330i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 6,9l/12,8l/9,1l/692km

e39 530i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 7,4l/13,1l/9,5l/737km


Dane fabryczne: jednak wiadomo jak to jest.

Części eksploatacyjne:

E46 328i

Klocki ate: 239zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 310zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 799zł (+/-)
Koło dwumasowe: 1670zł (+/-)


E46 330i

Klocki ate: 300zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 820zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 800zł (+/-)
Koło dwumasowe: 1549zł (+/-)


E39 528i

Klocki ate: 380zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 612zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 799zł (+/-)
Koło dwumasowe: 1670 (+/-)


E39 530i

Klocki ate: 380zł (+/-)
Tarcze ate: 721zł (+/-)
Sprzęgło luk/sachs: 795 (+/-)
Koło dwumasowe: 1700zł (+/-)

Porównanie cen części na podstawie serwisu allegro: (najdroższe/najtańsze/średnia)

Rozmiary opon:

e46 2.8 - 205/55 R 16 W
e39 2.8 - 225/60 R 15 W
e46 3.0 - 205/50 R 17 W
e39 3.0 - 225/55 R 16 W

Junior takie podstawowe dane zawarte ze stron:

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/ ... _330i.html

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/ ... _328i.html

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_5/e39/ ... _528i.html

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_5/e39/ ... _530i.html

Mam nadzieję, że zbliży Cię to do wyboru modelu i pojemności.

Pozdro

[ Dodano: 02-01-2013, 13:49 ]
MAM TEŻ DLA CIEBIE OFERTĘ SPECJALNĄ :mrgreen:



E39 535i V8 dane techniczne

-Maksymalny moment obrotowy: 345 Nm przy 3800 obr. / min.

-Maksymalna moc: 245 KM ( 180 kW ) przy 5800 obr. / min.

-Prędkość maksymalna: 250 km/h

-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 6.90 s.

e39 535i V8 - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 8,5l/16l/11,8l/593km

E39 535i V8

Klocki ate: 351zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 720zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 799zł (+/-)
Koło dwumasowe: 2600zł (+/-)

-------------------------------------------------------------------

E39 540i V8 dane techniczne

-Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm przy 3600 obr. / min.

-Maksymalna moc: 286 KM ( 210 kW ) przy 5400 obr. / min.

-Prędkość maksymalna: 250 km/h

-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 6.20 s.

e39 540i V8 - /miejski/zasięg - 12,1

E39 540i V8

Klocki ate: 390zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 770zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs:759zł (+/-)
Koło dwumasowe: 2500zł (+/-)

[ Dodano: 02-01-2013, 14:02 ]
Widać, że pomiędzy ,,rzędową szóstką" a ,,widlastą ósemką" jest przepaść, no ale coś kosztem czegoś ;-)

Awatar użytkownika
Mnichu
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 04-11-2008, 20:48
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: 330i e46 czy 530i e39?

Postautor: Mnichu » 02-01-2013, 17:50

Junior pisze:panowie i Panie idzie nowy rok to i chyba powoli czas na zmiany i chodza mi po glowie 2 auta sa to BMW e46 330i touring albo 530i sedan. jesli chodzi o cash na auto to bedzie w okolicach 25-30tys zl. co za te pieniadze lepiej kupic? m54b30 to dobre silniki? auto z czasem bedzie na pewno przerobione na lpg z tego wzgledu ze 30-40tys rocznie to bedzie norma. dizla raczej nie chce bo nie bardzi mi pasi styl dizlal. V8 w e 39 boje sie ze wzgledu na koszty utrzymania. prosze o rady co byloby najlepiej kupic e46 min 2.8 e39 3.0



hej, ja Ci powiem jak mialem podobny dylemat to przewazył jeden fakt, mimo iz E46 wiekiem nie grzeszą to co by nie było środek w E39 pamieta 96rok i wieje troche archaikiem.

Takze moj wybór w tym przypadku padlby na E46 330i Touring, tak wogule moje marzenie to E46 własnie w kombi;)
CZESCI DO SAMOCHODÓW MARKI BMW
WSZYSTKIE MODELE E30 E36 E46 E34 E39 E32 E90 E60 I INNE

Obrazek

agata19
Forumowicz
Posty: 562
Rejestracja: 17-11-2012, 15:01
Lokalizacja: ZST/IS
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: agata19 » 04-01-2013, 14:51

tylko uwazaj bo m54b30 lubia nie trzymac serii i pluja na hamowni po +200KM

emcek
Forumowicz
Posty: 220
Rejestracja: 01-02-2011, 14:18
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: emcek » 04-01-2013, 15:49

agata19 pisze:tylko uwazaj bo m54b30 lubia nie trzymac serii i pluja na hamowni po +200KM


Przepływka, świece i już jest 220+ spowrotem ;)

Awatar użytkownika
Mnichu
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 04-11-2008, 20:48
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mnichu » 04-01-2013, 19:06

uwazam ze problemem m54b30 nie jest problem trzymania serii tylko spalania oleju które siega nawet do 1,5l/1000km, w mojej jednej 330Ci palił okolo 0,8l/1000km a w drugiej ponad litr. Niby sa to wartosci podane przez producenta takze nie ma co sie martwic ale co by nie bylo zuzycie jest dosc wysokie
CZESCI DO SAMOCHODÓW MARKI BMW
WSZYSTKIE MODELE E30 E36 E46 E34 E39 E32 E90 E60 I INNE

Obrazek

Jay
Forumowicz
Posty: 2218
Rejestracja: 06-03-2010, 02:48
Lokalizacja: Stathelle
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jay » 04-01-2013, 19:41

Mnie by takie coś męczyło bardziej psychicznie, bmw za ponad 20000 złoty a po trasie muszę sprawdzać olej i wiem że z pól litra będzie trzeba dolać...

Awatar użytkownika
KubicaPL
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 24-10-2008, 20:37
Lokalizacja: ZS/ZGR
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: KubicaPL » 04-01-2013, 19:50

1,5l/1000km :szok:

Przynajmniej nie trzeba zmieniać oleju co 10 000km, bo do tego czasu spali... nawet 15l.
Skoro pali tyle oleju, jak wygląda sprawa z trwałością tego silnika?

Awatar użytkownika
bmwteile.net
Forumowicz
Posty: 1042
Rejestracja: 11-03-2009, 01:28
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: bmwteile.net » 04-01-2013, 22:47

Mimo że branie oleju w tak dużych ilościach wcale nie jest takie powszechne (zazwyczaj są to mniejsze ilości z powodu wadliwych uszczelniaczy) to większym problemem są skutki wymian oleju wg wskazań kompa.
www.bmwteile.net
SPROWADZANIE AUT Z ANGLII,
CZĘŚCI do BMW M3 E36 E46, E39 i innych.
Nowe OPONY.

Kontakt: +48 601 484 272 info@bmwteile.net

agata19
Forumowicz
Posty: 562
Rejestracja: 17-11-2012, 15:01
Lokalizacja: ZST/IS
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: agata19 » 04-01-2013, 23:00

emcek, oby tylko sie na tym kończyło :-)

Awatar użytkownika
KubicaPL
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 24-10-2008, 20:37
Lokalizacja: ZS/ZGR
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: KubicaPL » 04-01-2013, 23:02

bmwteile.net pisze:Mimo że branie oleju w tak dużych ilościach wcale nie jest takie powszechne (zazwyczaj są to mniejsze ilości z powodu wadliwych uszczelniaczy) to większym problemem są skutki wymian oleju wg wskazań kompa.


Czy muszę ciągnąć za język? :p
Jestem ciekawy o co dokładnie kaman, bo do tej pory słyszałem same "ochy" i "achy" nt. tego silnika, a okazuje się, że wcale nie jest tak kolorowo.


Wróć do „Samochody BMW z ogłoszeń które zamierzamy kupić, opinie, oględziny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika