330i e46 czy 530i e39?
Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot
- Junior
- KLUBOWICZ
- Posty: 3422
- Rejestracja: 14-11-2010, 20:33
- Lokalizacja: Chojna
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
330i e46 czy 530i e39?
panowie i Panie idzie nowy rok to i chyba powoli czas na zmiany i chodza mi po glowie 2 auta sa to BMW e46 330i touring albo 530i sedan. jesli chodzi o cash na auto to bedzie w okolicach 25-30tys zl. co za te pieniadze lepiej kupic? m54b30 to dobre silniki? auto z czasem bedzie na pewno przerobione na lpg z tego wzgledu ze 30-40tys rocznie to bedzie norma. dizla raczej nie chce bo nie bardzi mi pasi styl dizlal. V8 w e 39 boje sie ze wzgledu na koszty utrzymania. prosze o rady co byloby najlepiej kupic e46 min 2.8 e39 3.0
Biżuteria złota i srebrna
skup sprzedaż przerób naprawa.
obrączki ślubne w rozsądnych cenach(każdy wzór)
Zapraszam
skup sprzedaż przerób naprawa.
obrączki ślubne w rozsądnych cenach(każdy wzór)
Zapraszam
-
- Płeć:
- Status: Offline
- CORN
- Forumowicz
- Posty: 2485
- Rejestracja: 24-01-2010, 10:48
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
A co z Twoim 323? Znudzil sie?
Wyniki przyspieszenia samochodów Racelogickiem z Zachodniopomorskiego:
https://www.facebook.com/RacelogicZachodniopomorskie/
https://www.facebook.com/RacelogicZachodniopomorskie/
-
- Forumowicz
- Posty: 2218
- Rejestracja: 06-03-2010, 02:48
- Lokalizacja: Stathelle
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
JA bym junior przemyślał jeszcze jeden motor czyli m54b25. ma tyle mocy co m52b28tu. jest jego następcą, czyli lepsze roczniki e46, zazwyczaj już polifty, z mniejszym przebiegiem itp. Poza tym nowsza jednostka to zawsze więcej plusów.
Topowa wersja m54b30 najlepsza, najbardziej poszukiwana więc cena odpowiednia.
Topowa wersja m54b30 najlepsza, najbardziej poszukiwana więc cena odpowiednia.
- Kris
- KLUBOWICZ
- Posty: 4355
- Rejestracja: 05-09-2010, 22:25
- Lokalizacja: ZS
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jak dla mnie e39 ... oczywiście
a dlatego ze :
- wygoda
- przestrzeń
- 530i - osiągi
- koszty utrzymania poròwnywalne do e46

- wygoda
- przestrzeń
- 530i - osiągi
- koszty utrzymania poròwnywalne do e46
Speed has never killed anyone.
Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
BMW M5 (E39) 400 hp - Specs & Performance
SPEEEEED and Power!
Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
BMW M5 (E39) 400 hp - Specs & Performance
SPEEEEED and Power!
-
- Płeć:
- Status: Offline
Przygotowałem dla Ciebie porównanie Juniorq:
E46 328i dane techniczne:
-Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 3500 obr. / min.
-Maksymalna moc: 193 KM ( 142 kW ) przy 5500 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 240 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 7.00 s.
---------------------------------------------------------
E39 528i dane techniczne
-Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 3500 obr. / min.
-Maksymalna moc: 193 KM ( 142 kW ) przy 5500 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 240 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 7.50 s.
---------------------------------------------------------
E46 330i dane techniczne
-Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 3500 obr. / min
-Maksymalna moc: 231 KM ( 170 kW ) przy 5900 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 250 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 6.50 s.
---------------------------------------------------------
E39 530i dane techniczne
-Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 3500 obr. / min
-Maksymalna moc: 231 KM ( 170 kW ) przy 5900 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 250 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 7.10 s.
---------------------------------------------------------
SPALANIE:
e46 328i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 7l/12l/9l/700km
e39 528i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 7,2l/14,2l/9,7l/722km
e46 330i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 6,9l/12,8l/9,1l/692km
e39 530i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 7,4l/13,1l/9,5l/737km
Dane fabryczne: jednak wiadomo jak to jest.
Części eksploatacyjne:
E46 328i
Klocki ate: 239zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 310zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 799zł (+/-)
Koło dwumasowe: 1670zł (+/-)
E46 330i
Klocki ate: 300zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 820zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 800zł (+/-)
Koło dwumasowe: 1549zł (+/-)
E39 528i
Klocki ate: 380zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 612zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 799zł (+/-)
Koło dwumasowe: 1670 (+/-)
E39 530i
Klocki ate: 380zł (+/-)
Tarcze ate: 721zł (+/-)
Sprzęgło luk/sachs: 795 (+/-)
Koło dwumasowe: 1700zł (+/-)
Porównanie cen części na podstawie serwisu allegro: (najdroższe/najtańsze/średnia)
Rozmiary opon:
e46 2.8 - 205/55 R 16 W
e39 2.8 - 225/60 R 15 W
e46 3.0 - 205/50 R 17 W
e39 3.0 - 225/55 R 16 W
Junior takie podstawowe dane zawarte ze stron:
http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/ ... _330i.html
http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/ ... _328i.html
http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_5/e39/ ... _528i.html
http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_5/e39/ ... _530i.html
Mam nadzieję, że zbliży Cię to do wyboru modelu i pojemności.
Pozdro
[ Dodano: 02-01-2013, 13:49 ]
MAM TEŻ DLA CIEBIE OFERTĘ SPECJALNĄ
E39 535i V8 dane techniczne
-Maksymalny moment obrotowy: 345 Nm przy 3800 obr. / min.
-Maksymalna moc: 245 KM ( 180 kW ) przy 5800 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 250 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 6.90 s.
e39 535i V8 - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 8,5l/16l/11,8l/593km
E39 535i V8
Klocki ate: 351zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 720zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 799zł (+/-)
Koło dwumasowe: 2600zł (+/-)
-------------------------------------------------------------------
E39 540i V8 dane techniczne
-Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm przy 3600 obr. / min.
-Maksymalna moc: 286 KM ( 210 kW ) przy 5400 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 250 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 6.20 s.
e39 540i V8 - /miejski/zasięg - 12,1
E39 540i V8
Klocki ate: 390zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 770zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs:759zł (+/-)
Koło dwumasowe: 2500zł (+/-)
[ Dodano: 02-01-2013, 14:02 ]
Widać, że pomiędzy ,,rzędową szóstką" a ,,widlastą ósemką" jest przepaść, no ale coś kosztem czegoś
E46 328i dane techniczne:
-Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 3500 obr. / min.
-Maksymalna moc: 193 KM ( 142 kW ) przy 5500 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 240 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 7.00 s.
---------------------------------------------------------
E39 528i dane techniczne
-Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 3500 obr. / min.
-Maksymalna moc: 193 KM ( 142 kW ) przy 5500 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 240 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 7.50 s.
---------------------------------------------------------
E46 330i dane techniczne
-Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 3500 obr. / min
-Maksymalna moc: 231 KM ( 170 kW ) przy 5900 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 250 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 6.50 s.
---------------------------------------------------------
E39 530i dane techniczne
-Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 3500 obr. / min
-Maksymalna moc: 231 KM ( 170 kW ) przy 5900 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 250 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 7.10 s.
---------------------------------------------------------
SPALANIE:
e46 328i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 7l/12l/9l/700km
e39 528i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 7,2l/14,2l/9,7l/722km
e46 330i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 6,9l/12,8l/9,1l/692km
e39 530i - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 7,4l/13,1l/9,5l/737km
Dane fabryczne: jednak wiadomo jak to jest.
Części eksploatacyjne:
E46 328i
Klocki ate: 239zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 310zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 799zł (+/-)
Koło dwumasowe: 1670zł (+/-)
E46 330i
Klocki ate: 300zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 820zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 800zł (+/-)
Koło dwumasowe: 1549zł (+/-)
E39 528i
Klocki ate: 380zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 612zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 799zł (+/-)
Koło dwumasowe: 1670 (+/-)
E39 530i
Klocki ate: 380zł (+/-)
Tarcze ate: 721zł (+/-)
Sprzęgło luk/sachs: 795 (+/-)
Koło dwumasowe: 1700zł (+/-)
Porównanie cen części na podstawie serwisu allegro: (najdroższe/najtańsze/średnia)
Rozmiary opon:
e46 2.8 - 205/55 R 16 W
e39 2.8 - 225/60 R 15 W
e46 3.0 - 205/50 R 17 W
e39 3.0 - 225/55 R 16 W
Junior takie podstawowe dane zawarte ze stron:
http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/ ... _330i.html
http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/ ... _328i.html
http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_5/e39/ ... _528i.html
http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_5/e39/ ... _530i.html
Mam nadzieję, że zbliży Cię to do wyboru modelu i pojemności.
Pozdro
[ Dodano: 02-01-2013, 13:49 ]
MAM TEŻ DLA CIEBIE OFERTĘ SPECJALNĄ

E39 535i V8 dane techniczne
-Maksymalny moment obrotowy: 345 Nm przy 3800 obr. / min.
-Maksymalna moc: 245 KM ( 180 kW ) przy 5800 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 250 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 6.90 s.
e39 535i V8 - pozamiejski/miejski/mieszany/zasięg - 8,5l/16l/11,8l/593km
E39 535i V8
Klocki ate: 351zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 720zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs: 799zł (+/-)
Koło dwumasowe: 2600zł (+/-)
-------------------------------------------------------------------
E39 540i V8 dane techniczne
-Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm przy 3600 obr. / min.
-Maksymalna moc: 286 KM ( 210 kW ) przy 5400 obr. / min.
-Prędkość maksymalna: 250 km/h
-Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 6.20 s.
e39 540i V8 - /miejski/zasięg - 12,1
E39 540i V8
Klocki ate: 390zł (+/-) komplet
Tarcze ate: 770zł (+/-) komplet
Sprzęgło luk/sachs:759zł (+/-)
Koło dwumasowe: 2500zł (+/-)
[ Dodano: 02-01-2013, 14:02 ]
Widać, że pomiędzy ,,rzędową szóstką" a ,,widlastą ósemką" jest przepaść, no ale coś kosztem czegoś

- Mnichu
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 04-11-2008, 20:48
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Re: 330i e46 czy 530i e39?
Junior pisze:panowie i Panie idzie nowy rok to i chyba powoli czas na zmiany i chodza mi po glowie 2 auta sa to BMW e46 330i touring albo 530i sedan. jesli chodzi o cash na auto to bedzie w okolicach 25-30tys zl. co za te pieniadze lepiej kupic? m54b30 to dobre silniki? auto z czasem bedzie na pewno przerobione na lpg z tego wzgledu ze 30-40tys rocznie to bedzie norma. dizla raczej nie chce bo nie bardzi mi pasi styl dizlal. V8 w e 39 boje sie ze wzgledu na koszty utrzymania. prosze o rady co byloby najlepiej kupic e46 min 2.8 e39 3.0
hej, ja Ci powiem jak mialem podobny dylemat to przewazył jeden fakt, mimo iz E46 wiekiem nie grzeszą to co by nie było środek w E39 pamieta 96rok i wieje troche archaikiem.
Takze moj wybór w tym przypadku padlby na E46 330i Touring, tak wogule moje marzenie to E46 własnie w kombi;)
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 17-11-2012, 15:01
- Lokalizacja: ZST/IS
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Forumowicz
- Posty: 220
- Rejestracja: 01-02-2011, 14:18
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Mnichu
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 04-11-2008, 20:48
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
uwazam ze problemem m54b30 nie jest problem trzymania serii tylko spalania oleju które siega nawet do 1,5l/1000km, w mojej jednej 330Ci palił okolo 0,8l/1000km a w drugiej ponad litr. Niby sa to wartosci podane przez producenta takze nie ma co sie martwic ale co by nie bylo zuzycie jest dosc wysokie
-
- Forumowicz
- Posty: 2218
- Rejestracja: 06-03-2010, 02:48
- Lokalizacja: Stathelle
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- KubicaPL
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24-10-2008, 20:37
- Lokalizacja: ZS/ZGR
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- bmwteile.net
- Forumowicz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 11-03-2009, 01:28
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Mimo że branie oleju w tak dużych ilościach wcale nie jest takie powszechne (zazwyczaj są to mniejsze ilości z powodu wadliwych uszczelniaczy) to większym problemem są skutki wymian oleju wg wskazań kompa.
www.bmwteile.net
SPROWADZANIE AUT Z ANGLII,
CZĘŚCI do BMW M3 E36 E46, E39 i innych.
Nowe OPONY.
Kontakt: +48 601 484 272 info@bmwteile.net
SPROWADZANIE AUT Z ANGLII,
CZĘŚCI do BMW M3 E36 E46, E39 i innych.
Nowe OPONY.
Kontakt: +48 601 484 272 info@bmwteile.net
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 17-11-2012, 15:01
- Lokalizacja: ZST/IS
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- KubicaPL
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24-10-2008, 20:37
- Lokalizacja: ZS/ZGR
- Płeć:
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
bmwteile.net pisze:Mimo że branie oleju w tak dużych ilościach wcale nie jest takie powszechne (zazwyczaj są to mniejsze ilości z powodu wadliwych uszczelniaczy) to większym problemem są skutki wymian oleju wg wskazań kompa.
Czy muszę ciągnąć za język?

Jestem ciekawy o co dokładnie kaman, bo do tej pory słyszałem same "ochy" i "achy" nt. tego silnika, a okazuje się, że wcale nie jest tak kolorowo.
Wróć do „Samochody BMW z ogłoszeń które zamierzamy kupić, opinie, oględziny”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika