A nie chcesz 760?

Jak byś chciał to pisz ;)
Co do auta co wysłałeś to tak: straszny golas - podstawowe drewno, podstawowe fotele (nie po to kupuje się 7er), klimatyzacja jednostrefowa.
Kolor fajny (jak mój), przebieg realny, lampy ktoś kiepsko polerował więc trzeba by to ogarnąć.
Na co zwrócić uwagę: E65 nie lubi taniego serwisu. Ja swoją kupiłem od pierwszego właściciela który w ASO ją serwisował. Przez 2 lata kupiłem części do zawieszenia za 500zł

Auta lubią łapać błędy z dziwnych powodów - u mnie np błędy komuterów silnika, ABS/DSC i masa innych wychodziła ze względu na zły zakodowany akumulator.
Auta częściowo są aluminiowe, ale jeżeli na reszcie lakier jest 100% oryginalny to nie ma prawa wyjść ruda, nie ma takiej opcji nawet jak auto ma 1 000 000km.
Bez czego kupno 7er jest bez senu?
1. Fotele łamane komfortowe - kwintesencja 7er, najlepsze fotele ever, wszystkie mercedesy i inne wynalazki nie mają nawet zbliżonej wygody i trzymania (właśnie wysiadłem z CLa i tragedia).
2. Dynami-Drive - 7er to ciężkie auto, a dzięki temu systemowi prowadzi się jak zwinne 3er. Jest to aktywny stabilizator który nie pozwala się przechylić autu na zakrętach - jedziesz jak na gwincie, a komfort masz limuzyny. System mało awaryjny, a genialny.
Za jakim wyposażeniem warto się roglądnąć:
- grzana kierownica
- rolety wszystkich szyb tylnych
- aktywny tempomat
- bixenon skrętny
- Logic 7 - system audio z DSP
Ale to są ekstrasy bez których można się obejść.
Silniki.
Przedlift:
730i - nieporozumienie - tylko paru kreytynów na świecie wybrało tą wersję więc na rynku wtórym rarytas więc będzie miał dużą wartość kolekcjonerską

Pali dużo, nie radzi sobie z budą.
735i - idiotyczny silnik, za słaby dół, pali jak smok. Nie wiem co z nim zrobili bo 735 w e38 był spoko.
745i - najbardziej ekonomiczny silnik benyznowy- krewniak 735, więc jeżeli chodzi o usterki to są te same problemy - uszczelniacze zaworowe, rurka od układu chłodzenia, dość droga i problematyczna w naprawie.
760i - najmniej awaryjny silnik, potrzebujący pewnej ręki mechanika. Opisywane usterki na internecie - awarie pomp wysokiego ciśnienia (podobno bujda, ja mam od nowości i śmigają jak głupie). Poza tym raczej nic im nie dolega.
Diesle: To tylko 730d do rozważenia. Znany silnik, każdy potrafi naprawić, typowe usterki znane. 740d, minimalnie zmieniony silnik z e38, ogólnie ludzie strasznie narzekają.
Polift.
Wsyzstkie silniki są ok. V8 740i i 750i cierpią na podobne problemy jak przedliftowe wersje, z tym że 740i już jest fajnym silnikiem i odpycha 7er tak jak powinien. 745d silnik zagadka, na pewno mniej trwały od 730d, ale też do rozważenia - awaryjność jak się trafi.
Typowe usterki elektroniki:
Nie działające radio - do wymiany końcówki mocy
Nie działający wzmacniacz od Logic 7 - do wymiany końcówki mocy
Awarie ABS/DSC - przeważnie kwestia dobrego speca od koma rozwiąże problem
Awarie tylnej klapy - do wymiany sprężyny podnośnika albo pompa hydrualiczna - w większości wypadków wystarczy dolać płynu hydraulicznego.
Na chwilę obecną więcej nie pamiętam.
Jak coś chcesz wiedzieć to pisz, jak byś chciał 760 to też pisz

Możesz wpaść na któryś spot to opowiem wszystko na żywo i mogę pokazać dlaczego tak a nie inaczej

(masz jutro okazję na wały na 19:00)
pozdro
Aha...
auta które mają rok produkcji jakość do maja/czerwca 2002 omijać szerokim łukiem. Pierwsza wersja elektroniki i sieje błędami strasznie.
w czerwcu 2003 wprowadzono drugi lift elektroniki w którym zmieniono I-driva z systemem navigacji (można poznać po dodatkowych dwóch przyciskach pod pokrętłem - wcześniej było samo pokrętło). Najmniej awaryjne pod względem elektroniki to są jednak polifty. Ale ja mam 01.2003 i oprócz tego akumulatora chyba nic się nie dzieje więc ważne żeby nie brać tych 2001 początek 2002