[Energy Drinki] czyli moje Hobby

Wasze przemyślenia,opinie na każdy temat.

Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot

Awatar użytkownika
CORN
Forumowicz
Posty: 2485
Rejestracja: 24-01-2010, 10:48
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

[Energy Drinki] czyli moje Hobby

Postautor: CORN » 16-12-2012, 23:02

Postanowiłem zebrać się i pokazać jedno z moich hobby jakim jest degustacja (ocena smaku, zapachu, składu) napojów energetycznych.
Zajmuję się tym od około 10 lat kiedy to na rynku pojawił się pierwszy tego typu Stwór czyli "Red Bull" :)

Ci co znają mnie nieco bardziej wiedzą o tym nietypowym zainteresowaniu i nieżadko przywozili mi do kolekcji różne cuda z zagranicy których u nas nie da się kupić. Stąd udało mi się uzbierać około 185 puszek różnych energetyków z Polski, Niemiec, Austrii...

Dla pewnej części społeczeństwa te napoje niczym się nie różnią, smakują i pachną tak samo.... Oczywiście to wielka nieprawda :) Producentów jest wielu, nawet bardzo wielu, każdy stosuje pewien wzorzec jak jednakowa ilość kofeiny około 32mg/100 ml czy 400 mg tauryny. W każdym również często jest przekroczona dzienna dawka jaką potrzebuje człowiek na witaminy z grupy B (B6, B12).
Więc gdzie pojawiają się te różnice? W różnego rodzaju słodzikach, ekstraktach, aromatach, nie mówię tu o energetykach typowo smakowych typu "mojito" czy "cola"

Od początku energetyki zafascynowały mnie swoim innym smakiem i zapachem, picie 3 - 4 dziennie nie należało do żadkości, przez spory czas uzależniłem się wręcz od tego bardzo szkodliwego specyfiku.
Niszczy on brutalnie wątrobę, serce, niekorzystnie wpływa na mózg i przede wszystkim sprawia, że im więcej pijemy tym jesteśmy bardziej wyniszczeni (wypłukuje wszelkie środki odżywcze z organizmu i dostarcza kofeiny oraz innych substancji dzięki którym czujemy się pobudzeni, czujemy się lepiej przez godzinę lub dwie).
Potem następuje osłabienie, zmęczenie....... zupełnie jak po narkotykach.