Relacja z jazdy ciekawymi autami [cz.3]

Wasze przemyślenia,opinie na każdy temat.

Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot

Awatar użytkownika
CORN
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2450
Rejestracja: 24-01-2010, 10:48
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Relacja z jazdy ciekawymi autami [cz.3]

Postautor: CORN » 25-03-2017, 22:25

Seria opisów dawno nie była uaktualniana a w międzyczasie miałem okazję jeździć za kierownicą wieloma niecodziennymi samochodami tak więc zaczynamy:

1. Nissan 350Z Roadster 3.5 V6 280 KM Manual wersja USA
Dźwięk silnika? Petarda, jednak na seryjnych tłumikach zdecydowanie za cichy. 350Z bez dachu waży dość sporo, dodatkowo te silniki mają tendencję do nie trzymania mocy, próba przyspieszenia od 0 do 150 nie urwała przysłowiowych jaj, nie ma też jakiegoś kopa po przekroczeniu progu 4000 - czy 5000 obr, samochód rozwija moc dość równomiernie.
Cała reszta samochodu to totalne dno. Plastiki jak w Dacii, miejsca bardzo mało, widoczność przy podniesionym dachu fatalna przez małe szybki oraz obłe błotniki, parkowanie tym to dramat. Jedyny plus to, że te auta staniały w ostatnim czasie i można kupić za niecałe 30 000 zł, wersje europejskie miały szperę 25% więc jako funcar na weekendy może być, ale na codzień idzie się wykończyć w tym. No i spalanie......... nieadekwatne do osiągów.

2. Ford Focus mk2 ST 2.5T 225 KM R5.
Szukając następcy Octavii również miałem okazję pożyczyć na godzinę takie auto. Fajne fotele RECARO, miły dźwięk rzędowej 5 choć i tu muszę się przyczepić, że seryjny wydech sporo za cichy jak na charakter samochodu.
Przyspieszenie? Kibel, przyspiesza gorzej od skody a krótka skrzynia dodatkowo irytuje bo trzeba ciągle machać lewarkiem.
Kolejną wadą jest prowadzenie. Duży ciężki 2.5 litrowy silnik, napęd na przód....... auto wyjeżdża przodem ilekroć chcemy mocniej wejść w zakręt, jak zjeżdżałem z ronda nie przeginając to auto poleciało prawie prosto. Jako daily ujdzie, ale zdecydowanie za słabe żeby się tym jarać.

3. Ford Focus mk2 RS 2.5T 305 KM R5.
Tu przyspieszenie czuć bardziej ;-) Wydech sportowy wywołuje uśmiech na twarzy przy każdym użyciu pedału gazu.
Jedyna wnerwiająca rzecz to to, że przy przyspieszaniu z gazem w podłodze ciągnie kierownicę na jedną stronę i przód chce uciec - jest to spowodowane szperą fabryczną na przedniej osi, właściciel auta mówi że się do tego przyzwyczaił, mi by to osbiście przeszkadzało.

4. BMW M3 E92 4.0 V8 430 KM ;-)
Auto wizualnie miażdży, w środku też człowiek czuje, że ma do czynienia z czymś wyjątkowym. Dźwięk zmodyfikowanego wydechu (wycięte pre katy + końcowy z usuniętymi wygłuszeniami) można słuchać bez końca, Jest to jedno z dwóch aut w moim życiu po którym gdy się przejechałem miałem miękkie nogi.
Jechałem też totalną serią M3 E92 to tam te wrażenia były dużo spokojniejsze......

5. BMW 540iA E39 4.4 286 KM
Mamy kilka takich aut w klubie ale ja miałem akurat okazję jechać z grzebniętym tłumikiem i powiem tak - wygodne bardzo, dźwięk V8 cudo, przyspieszenie? zbiera się przyjemnie, ale podejrzewam, że powyżej 100 zaczyna brakować. Nie mniej genialne daily.

6. BMW M5 E60
Dźwięk? na sportowych tłumikach nawet V10 spoko brzmi. Przyspieszenie? w końcu auto które reaguje na gaz niezeleżnie czy jedziemy 100 czy 180 ;-) Na prawdę szybka bestia. Jedyny minus to wnętrze, trochę plastikowe i w zasadzie nie widać różnicy między M a zwykłą wersją w M paku.

7. Leon Cupra ST 2.0T 280 KM DSG
Idealna fura na rolki, do 100 szału nie ma bo totalny brak trakcji, ale powyżej zbiera się już zacnie. Felgi 19", nawet na adaptacyjnym zawieszeniu jest sztywno. Materiały gorsze niż w Golfie 7 nie wspominając o A3 nowej ale ujdą. Na racelogicku 6,4 s do 100 czyli chociażby tyle samo co Octavia 3 Combi vRS 2.0T 230 KM DSG........ dlaczego? Bo Octavia lepiej klei, różnica pojawia się dopiero właśnie powyżej 100. Jechałem tym 265 km/h i był apetyt na więcej :-)

8. Porsche Cayenne S 4.8 V8 375 KM
Uczucie jak się tym jeździ po mieście czy po osiedlu mega, ludzie się patrzą bo po 1 ryk V8 a po drugie jednak Porsche ;-) W środku kremowe skóry, podgrzewana kierownica, automat, generalnie bardzo fajne wygodne auto.
Osiągi? 6,3 s do 100 wg RL i na pewno się to jakoś zbiera jak na taką szafę jednak w kabinie z uwagi na gabaryt samochodu wogóle tego nie czuć, po prostu przyspiesza ale nie ma wbijania w fotel itp.
Ten silnik to takie minimum. Kilka dni później miałem okazję ścigać się z wersją przed liftem 4.5 V8 340 KM to szło to podobnie do seryjnej 325 czyli bez szału.

9. BMW 335d E92 3.0TT 365 KM
Kupa koni, jeszcze większa kupa Nm bo 740 ale przes automatyczną skrzynię moc jest rozwijana równomiernie i brakuje typowego kopa w plecy, samochód szybko się rozpędza ale brakuje tej wisienki na torcie. Natomiast stylistyka bez zastrzeżeń.
Podobne odczucia miałem w Audi A5 3.0 TDI 322 KM Stronic, niby 5 s do 100 tak jak E92 ale tu również z uwagi na dużą masę i sposób rozwijania mocy szału nie ma, nie tego się spodziewałem. Ale A5 Coupe podobnie jak E92 Coupe to przepiękne auta, warunek że muszą mieć pod maską V8 ;-)

To by było na tyle.
Wyniki przyspieszenia samochodów Racelogickiem z Zachodniopomorskiego:
https://www.facebook.com/RacelogicZachodniopomorskie/

kondziu
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 364
Rejestracja: 19-11-2015, 00:28
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Relacja z jazdy ciekawymi autami [cz.3]

Postautor: kondziu » 26-03-2017, 00:35

Obrazek

A tak serio, to duży plus za to, co tu robisz ;)

Awatar użytkownika
MateuszSKL
Forumowicz
Posty: 1070
Rejestracja: 09-01-2013, 12:04
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Relacja z jazdy ciekawymi autami [cz.3]

Postautor: MateuszSKL » 01-04-2017, 13:53

Aż miło poczytać takie opinie :)


Wróć do „Felietony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika