Światła Dzienne DRL do BMW

Opisy napraw, których dokonywaliśmy samodzielnie

Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot

Orzel
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 26-03-2011, 21:56
Lokalizacja: Polska Centralna
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Światła Dzienne DRL do BMW

Postautor: Orzel » 02-04-2011, 20:39

Od 1990 Roku BMW seryjnie zaczeło montować moduł świateł dziennych DRL, dla E36 przewidziany był układ którym zastępowało się przekaźnik świateł drogowych, w E34, E32 BMW stosowało potężny rezystor zmieniający napięcie na żarówce itd Jednak stosowane przez BMW rozwiązania nie były dla mnie dość satysfakcjonujące z uwagi na kilka wad które posiadały : Moduł DRL dla E36 posiadał zaawansowany elektronicznie układ ale działał już po przekreceniu kluczyka w poz 1, a nie po odpaleniu auta, w E34 znowu potężny rezystor generował potężne straty mocy i ciepła i również działał juz w poz 1.
Dlatego po wprowadzeniu obowiazku uzywania swiatel w Polsce 24H wymyslilem swój układ DRL do BMW. Jest on sterowany czysto cyfrowo, nie ma żadnych elementów mechanicznych, posiada dwa oddzielne kanały dla lewego i prawego światła, wszystko jest zabezpieczone bezpiecznikiem i w sumie kosztuje mniej niz polowe oryginalnego modułu. Oczywiście moduł ten przewidziany jest dla aut w ktorych nie da sie wlaczyc tej funckji komputerem. Np dla E32, E30, E36, E34, E39 wczesnych i E46 przed liftem oraz wszystkich starszych, ale okazuje sie ze pasuje rowniez do wszystkich innych niemieckich aut.
Można oczywiscie tez zalozyc modul zamiast aktywowac.

Posiada również dodatkową funkcję coming/ leaving home, doświetla ona droge do domu po zamknieciu auta z centralnego albo po otwarciu.

DRL działa tak że automatycznie po odpaleniu auta zalaczaja sie światla drogowe na 20% nominalnej mocy. Przy przelaczniku swiatel ustawionym w poz. zero
po przelaczeniu na inne swiatla DRL automatycznie sie wylacza , tak samo po wylaczeniu silnika. Z modułu wychodzi 5 przewodów
Plus, masa, 2 przewody dla 2 swiatel drogowych, 1 przewod pod swiatla pozycyjne

oraz opcjonalnie 2 przewody dla coming leaving home, wszystko podlaczamy w czasie do 60 min za pomaca zalaczonych scotchlokow i cieszymy sie swiatlami dziennymi :) oszczedzamy Xenonki, paliwo i srodowisko.

Dla kolegów lubiacych dywagację natury prawnej :) odpowiadam że mandatu za to nie dostaniecie, nie ma ku temu podstawy prawnej, od razu tez pisze ze magiczne RL w wikipedii obowiazuje jedynie w Polsce dla aut produkowanych po 2011 roku posiadajacych oddzielne zrodlo swiatla dla swiatel dziennych tak jak to jest np w Audi (diodki) RL dla zalaczania modułem nie jest wymagane poniewaz dziala to juz na istniejacych zarowkach a klosz kazdy ma homologacje wyjezdzajac z fabryki. Dla kolegow pytajacych np o diagnostykow przy przegladzie.. nie maja prawa sie czepic poniewaz nie ma ingerencji ani w zarowke ani w reflektor. Dla jeszcze bardziej dociekliwych polecam lekture zalacznika nr 6 do ustawy Prawo o ruchu drogowym :) Mam nadzieje ze nikt nie potraktuje tego jako reklame poniewaz to jest moj wyrob , pomysł itd. Mozliwe ze znajdziecie inne tansze jeszcze rozwiazania, ale juz wiem z autopsji ze to sa wielkie pajęczaki stwarzajace zagrozenie dla fabrycznej instalacji. Ich konstuktorzy nawet boja sie pokazac co jest w srodku.

A tak wyglada moj wynalazek :

W środku

Obrazek

W obudowie

Obrazek

Elementy do montażu

Obrazek

Wiązka przewodów

Obrazek


Obrazek


Obrazek


jezeli macie pytania :) na wszystkie chetnie odpowiem :)
Jam częścią tej siły która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.

Awatar użytkownika
Czolg
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 4267
Rejestracja: 28-04-2009, 23:34
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Czolg » 02-04-2011, 22:16

ja mam :) jaki koszt takiego modułu i czy trudno jest podłączyć ?
bo oryginalny przekaźnik drl do e36 kosztuje 280zł ;/ brak na rynku wtórnym
Warcy Rycy Cescy

Orzel
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 26-03-2011, 21:56
Lokalizacja: Polska Centralna
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Orzel » 02-04-2011, 22:28

Przewody brązowe podłączasz pod wiązke przewodów idącą pod maską przy lewym błotniku, jeden brązowy do biało zielonego , drugi do biało niebieskiego, kabelek zielony podlaczasz pod szaro fioletowy idacy w tej samej wiazce. Niebieski do masy, czerwony pod zasilanie, najlepiej na koncu zacisnac to oczko z kompletu i przykrecic przy skrzynce z bezpiecznikami, jest tam odpowiednia śruba do tego na takie oczka. Przewody zółte po przeprowadzeniu przez puszke z bezpiecznikami do środka auta podlaczasz pod przewody wychodzące z drzwi do środka auta zaraz nad głośnikiem, pod kierownica, jeden żółty pod przewód biały - Coming home, drugi żółty pod niebiesko szary - leaving home

To nie jest żadna chińszczyzna, składam i montuje to sam, chętnym zakładam na miejscu w Łodzi. Ponieważ nie chciałbym żeby ten temat użytkownicy odbierali jako reklame nie bede tutaj pisał o cenie itd. założyłem ten wątek ponieważ widziałem różne tematy jak to rozwiązać samodzielnie a że mnie się też to udało to po prostu prezentuje swój pomysł na to. Jednak bardzo mi miło że temat w ogóle przejawia zainteresowanie i bardzo za nie dziękuję Jeżeli mógłbym prosić to pytania odnośnie ceny itd proszę wysyłać na PW i o umieszczanie wszystkich pozostałych odnośnie rozwiazań i montażu w tym temacie.

[ Dodano: 12-04-2011, 07:46 ]
Obrazek

Dla wszyskich Zarejestrowanych Użytkowników BMW KLUB SZCZECIN Rabat
Jam częścią tej siły która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.


Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika