NAKŁADANIE SZYBY NA PROWADNICE E39

Opisy napraw, których dokonywaliśmy samodzielnie

Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot

Faqir
Płeć: Nie ustawiono
Status: Offline

NAKŁADANIE SZYBY NA PROWADNICE E39

Postautor: Faqir » 16-01-2011, 15:17

Nakładanie szyby prawej przedniej na prowadnicę BMW E39. Na początku należy przygotować kilka podstawowych narzędzi do pracy mianowicie:

1. Śrubokręt krzyżakowy - do odkręcenia śrubki znajdującej się w tunelu nawiewu w drzwiach, głośnika itp.

2. Śrubokręt płaski(długi,szeroki) - do podważania zatrzasków trzymających boczek drzwi.

3. Klucz nasadowy lub płaski 10' do odkręcenia poduszki/kurtyny

4. Torkx 25' do poluzowania śrubek od ,,łap prowadzące szybę" może to być również imbus 3' jak ktoś nie posada torxów. (choć nie polecam ze względu na możliwość zniszczenia śruby)

Wykonywane czynności:

1. Odkręcenie śruby w klamce(najpierw koreczek zaślepiający)

2. Odkręcenie śruby w tunelu nawiewu w drzwiach.

3. Podważenie długim płaskim śrubokrętem spinek trzymających boczek(pomiędzy karoserią a boczkiem) należy wkładać śrubokręt na około 5-8cm w głąb a następnie wyczuć spinkę i odgiąć śrubokręt w kierunku karoserii(delikatnie) następnie spinka odskoczy( powtórzyć te same czynności co do każdej spinki)(wcisnąć rygiel, będzie łatwiej przy ściąganiu)

4. Gdy już boczek jest luźny należy go delikatnie unieść i rozpiąć dwie kostki.

a) Kostka od przycisku opuszczania/podnoszenia szyby.

b) Kostka od oświetlenia pod drzwiami(należy wypiąć kostkę i wyciągnąć plastik wraz z
żarówką i wtykiem)

!!!WAŻNE!!!: Po odpięciu wszystkich spinek od boczku NIE NALEŻY szarpać za boczek ani wykonywać żadnych siłowych prób wyrwania elementu( boczek powinien zejść delikatnie metodą prób i błędów) Szarpanie i rwanie za element może spowodować rozerwanie instalacji elektrycznej a także uszkodzenie samego boczku. Po zejściu boczku należy rozpiąć kostki instalacji!!

5) Gdy boczek już jest zdjęty należy odpiąć poduszkę/kurtynę gdy rozepniemy kostki należy ją delikatnie zdjąć, trzyma się na trzech śrubach rozmiaru klucza 10' lub 8' już dokładnie nie pamiętam!!(zalecam ostrożność)

6) Następnie odkręcić głośnik trzy śrubki na śrubokręt krzyżakowy

7) Następnie zostaje nam do ściągnięcia ,,czarna skrzyneczka sterująca" dwie śrubki na
śrubokręt krzyżakowy.

8) Zrywamy czarną matę wygłuszającą(ciężko schodzi, uważać aby nie rozerwać)

Po wykonaniu wyżej wypisanych czynności powinien nam ukazać się obraz prowadnic,linek,uchwytów na szybę i sama szyba.

Następnie:

9) Torxem 25' rozkręcić uchwyty/łapki trzymające szybę.

10) Umieścić w nich szybę i mocno skręcić(bez obaw uchwyty/łapki są wyścielone gumą i zaciśnięcie szyby w uchwytach nie spowoduje jej pęknięcia)

11) Zwrócić uwagę na idealne usadowienie/umieszczenie szyby w uchwytach.

12) Gdy szyba została już umieszczona w uchwytach należy sprawdzić jej działanie. Podpinamy przełącznik podnoszenia/opuszczania szyby i sprawdzamy działanie.

13) Może stać się tak, że w czasie prób podnoszenia szyby zostanie ,,skrzywiona prowadzniczka linki" i spowoduję to blokowanie uchwytów w czasie podnoszenia szyby a co niesie za sobą - szybę zamkniętą tylko do połowy!! Najłatwiej zlokalizować ,,prowadniczke" kładąc się i zaglądając do wnętrza drzwi podążając po linkach, gdy znajdziecie mały skrzywiony wystający nie naturalnie element blachy należy go wyprostować a szyba zamknie się do końca.

Gdy już wszystko działa należy postępować odwrotnie do zalecanej instrukcji i złożyć drzwi!!


!!UWAGA!! ROZPIĘCIE PODUSZKI/KURTYNY SPOWODUJĘ ZAPALENIE SIĘ KONTROLKI PODUSZEK. NALEŻY PODPIĄĆ SIĘ POD KOMPUTER I SKASOWAĆ BŁĄD!!!

!!WAŻNE!! PRZY DEMONTAŻU BOCZKA NIE KIEROWAĆ SIĘ OSZCZĘDNOŚCIĄ I ROZPIĄĆ KURTYNĘ. PRZY PRÓBIE SPRAWDZANIA PODNOSZENIA SZYBY NALEŻY WŁĄCZYĆ ZAPŁON I PODUSZKA BĘDZIE AKTYWNA. A RÓŻNIE W ŻYCIU BYWA( TO MOJE ZDANIE WIĘC NIE TRZEBA SIĘ NIM KIEROWAĆ)

Pozdrawiam!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
DULO
Forumowicz
Posty: 2823
Rejestracja: 22-07-2010, 05:45
Lokalizacja: Szczecin-Dołuje
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: DULO » 16-01-2011, 17:46

No no widzę, że przyłożyłeś się do zdjęć.Pewnie przyda się kiedyś.
MOŻESZ MIEĆ SAMOCHÓD ,ALBO MOŻESZ MIEĆ BMW

Awatar użytkownika
Kris
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 4355
Rejestracja: 05-09-2010, 22:25
Lokalizacja: ZS
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Kris » 16-01-2011, 17:58

Faqir kawal solidnego instruktazu, :piwo: :piwo: :piwo:
Speed has never killed anyone.
Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
BMW M5 (E39) 400 hp - Specs & Performance

SPEEEEED and Power!

Faqir
Płeć: Nie ustawiono
Status: Offline

Postautor: Faqir » 13-02-2011, 22:44

A dziękuję koledzy będzie tego więcej zapewniam!!

Ps: Kurde zapomniałem o tym temacie i przypadkowo na niego wpadłem:)


Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika