Kierunki US stajl

Opisy napraw, których dokonywaliśmy samodzielnie

Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot

Awatar użytkownika
cobi
Forumowicz
Posty: 208
Rejestracja: 13-02-2010, 14:32
Lokalizacja: Swinemünde
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kierunki US stajl

Postautor: cobi » 27-06-2010, 11:53

Stopień trudności wykonania to 2 (w 5 stopniowej skali, wiec nic trudnego).
Czas pracy ok 1,5 godziny.


Zaznaczę, że można dostać oprawki pod żarówki z wersji USA w ASO i wtedy sprawa sprowadza się do zakupu odpowiednich żarówek i podłączenia dodatkowego kabla.


Temat dotyczy "hołm edyszyn kierunków", wiec zaczynamy ;)


W mojej wersji potrzebne jest:
-2 kable po ok 25cm
-2 żarówki dwuwłóknowe 12V 21/5W
-lutownica
-wiertarka i małe wiertło(o podobnej średnicy jak kabel)
-kombinerki
-śrubokręt
-trochę silikonu


Użyłem oryginalnego gniazda(wymagało delikatnej przeróbki)

1. Wyciągasz oprawkę, wyciągasz z niej żarówkę, blaszkę która daje "+" na żarówkę musisz wygiąć na bok kombinerkami (ponieważ w żarówce dwuwłóknowej, którą włożysz biegun "+" jest na boku, a nie pośrodku). Na rysunku na czerwono zaznaczyłem strzałką.
Obrazek

2. Do jednego z biegunów "+" nowej żarówki dwuwłóknowej lutujesz kabel (oczywiście do tego które daje słabsze światło, wystarczy podpiąć "+" i "-" żeby zobaczyć które słabiej świeci).
Obrazek


3. Należy także spiłować pilniczkiem jeden "cycek" z nowej żarówki(inaczej nie wejdzie nam w nową oprawkę)- zaznaczone na czerwono.
Obrazek

4. Wiercisz malutki otwór w oprawce, żeby wypuścić nim nowy kabel.
Obrazek

5. Składasz wszystko do kupy i sprawdzasz czy działa tak jak powinno. Bo np jak za mało odegniesz tą blaszkę to będą świecić dwa włókna w nowej żarówce po włączeniu kierunku jak i po włączeniu postojów. Albo będzie się robić zwarcie (można spalić bezpiecznik! wiec uważnie)



6. Jeśli działa to możesz zabezpieczyć silikonem tą dziurkę którą wywierciłeś, żeby woda do kierunku się nie dostawała.
Obrazek

7. Z drugim kierunkiem robisz wszystko dokładnie tak samo).



8. Montujesz wszystko tak jak było na początku, a nowy kabel podłączasz pod kabel od pozycyjnych, lub mijania (zależnie od uznania i tego kiedy US mają świecić- ja mam pod pozycje). Tam jest taka kostka która jest na zatrzaski, rozłożyłem ją i tylko wsunąłem kabel.



9. Można usunąć żarówki ze świateł postojowych, żeby "nie robić choinki".




Ważna rzecz:
Jak wiadomo w e34 można spotkać róże rodzaje kierunków:
- pomarańczowe; dymione jak i białe z pomarańczowym plastikiem w środku (np u mnie)- tu stosujemy zwykłą żarówkę dwuwłóknową

Obrazek

- całkowicie białe i dymione bez pomarańczowego plastiku- tu jest najgorzej bo trzeba mieć pomarańczową żarówkę dwuwłóknową, ciężko spotkać ją w sklepach, jedynie na alledrogo można znaleźć parę aukcji, ale cena ok 15zł sztuka:

Obrazek

Efekt jest bardzo zadowalający, w dzień super wygląda, natomiast w nocy u mnie zbyt rzuca się w oczy(mogło by delikatnie słabiej świecić, ale dokładnie takie same żarówki stosowano w oryginalnej wersji USA).

Tak wygląda na aucie:

Obrazek

Obrazek
بغض النظر عن مكان
المهم أن الجانب

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika