M40 z blokiem M43

Opisy napraw, których dokonywaliśmy samodzielnie

Moderatorzy: Czolg, zimss, Saillupus, Wiecko, pilot

Awatar użytkownika
MaCPogodno
Forumowicz
Posty: 798
Rejestracja: 02-12-2010, 00:25
Lokalizacja: Szczecin-Pogodno
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

M40 z blokiem M43

Postautor: MaCPogodno » 23-12-2011, 14:31

Mam mały konflikt w głowie bo chce w styczniu robic swoj silnik M40 .


czy jest mozliwosc przelozenia tylko bloku silnika z M43 do M40? (słyszałem ze blok jest taki sam)?
i z tego co wiem to rozrzad jest na pasku w M40 a w M43 na łancuchu czy to nie bedzie przeszkadzalo?
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim BMW spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"

Jay
Forumowicz
Posty: 2218
Rejestracja: 06-03-2010, 02:48
Lokalizacja: Stathelle
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jay » 23-12-2011, 15:28

ja bym proponawał kupić m42b18 lub lepiej m44b19 czyli tak zwane ISy. Dużo więcej pieniędzy to Cię nie wyniesie niż rzeźbienie z robieniem dwóch silników w jeden. Nawet czasowo mniej to roboty będzie. A zyskasz sporo.

Awatar użytkownika
MaCPogodno
Forumowicz
Posty: 798
Rejestracja: 02-12-2010, 00:25
Lokalizacja: Szczecin-Pogodno
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MaCPogodno » 23-12-2011, 18:50

tak tylko ze M43 mam za flaszke whisky caly + skrzynie biegów
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim BMW spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"

Awatar użytkownika
Wiecko
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 3802
Rejestracja: 02-07-2009, 09:10
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wiecko » 23-12-2011, 19:47

no to przekładaj cały i po kołopocie po co rzeźbic jeden z dwóch różnych ;P

zdrojak
Forumowicz
Posty: 343
Rejestracja: 14-02-2009, 14:54
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: zdrojak » 23-12-2011, 19:59

Pytanie czy to sam słupek czy z osprzętem?

Awatar użytkownika
Paker
Forumowicz
Posty: 2650
Rejestracja: 11-02-2009, 00:51
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Paker » 23-12-2011, 20:27

hehehe już se dodał skrzynie biegów hehehe:P silnik miska i wszystko jest poza kolektorem górnym i dolnym.
Obrazek
Po Lub na FaceBook'u

791 565 937

Jay
Forumowicz
Posty: 2218
Rejestracja: 06-03-2010, 02:48
Lokalizacja: Stathelle
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jay » 23-12-2011, 21:23

właśnie Paker, ja muszę do ciebie w końcu podjechać ! :piwo: z whisky :mrgreen:

Awatar użytkownika
Wiecko
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 3802
Rejestracja: 02-07-2009, 09:10
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wiecko » 23-12-2011, 21:30

Jay pisze:właśnie Paker, ja muszę do ciebie w końcu podjechać ! :piwo: z whisky :mrgreen:
Potem będzie ze Paker przepił auto ;D

Awatar użytkownika
Paker
Forumowicz
Posty: 2650
Rejestracja: 11-02-2009, 00:51
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Paker » 23-12-2011, 23:22

hehehehhe Wiecko, wygrałeś teraz podsumowaniem:) Jay, skrzynia sobie leży i leży:D masa jeszcze tylko jest do odkręcenia od bloku w sumie wciąż nie wiem jak się za to zabrać:P a nie chcę popsuć:D

MaCPogodno, dowiaduj się z tym blokiem bo z silnika nie wiem czy dobrze zrozumiałeś mnie kolektorów i osprzętu nie ma więc twoje części muszą pasować. Zresztą wychodzę z założenia że powinieneś pierw przyjechać zobaczyć z czym masz do czynienia bo to nie jest tak łatwe do zrobienia jak wygląda zwłaszcza jak nie masz podnośnika do silnika:D
Obrazek
Po Lub na FaceBook'u

791 565 937

Jay
Forumowicz
Posty: 2218
Rejestracja: 06-03-2010, 02:48
Lokalizacja: Stathelle
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jay » 24-12-2011, 11:52

1.6 to lekki, można spokojnie na plecy zarzucić :mrgreen:
Paker to postaram się po wpaść po świetach, ale przed nowym rokiem, ponieważ po nowym roku wszytko drożeje :mrgreen:

Awatar użytkownika
MaCPogodno
Forumowicz
Posty: 798
Rejestracja: 02-12-2010, 00:25
Lokalizacja: Szczecin-Pogodno
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MaCPogodno » 24-12-2011, 12:23

tob sylwestra sie sporobuje wszystkiego dowiedziec i dam Ci znac Paker;)

a na silnik sa sposoby;)
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim BMW spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"

Awatar użytkownika
Saillupus
Administrator
Administrator
Posty: 5849
Rejestracja: 25-10-2008, 21:48
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Saillupus » 24-12-2011, 13:20

mam pomysł
Jay bierze silnik od Cichondo, Mac bierze od Jaya i każdy pozbywa się zbędnego ciężaru i każdy jest zadowolony :mrgreen:
No replecement for displacement
X5 e53 4.6iS, e46 320Ci cabrio, Mercedes CL 600 BT

Galeria obecnych i byłych aut, EX: e65 760i, E46 330 Cabrio, E46 330d touring, X5 4.4, E38 750i, E38 730d

bodzio///e30
Forumowicz
Posty: 309
Rejestracja: 11-01-2010, 16:12
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: bodzio///e30 » 19-01-2012, 00:23

http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/ ... t10723.htm

MaCPogodno, czemu chcesz przełożyć blok silnika z m43 do m40 a głowa z m40?
to nie lebiej blok zostawić z m40 a zaadptować głowice z m43 lub jeszcze lepiej jeżeli masz problemy z m40 to zastosuj komplet popychaczy , dźwigienki i pastylki od m43 do m40 i będzie pięknie grało :D

M40
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/T ... ll-11_1144


M43
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... nder_head/

[ Dodano: 19-01-2012, 00:28 ]
tutaj operacja m40 z dźwigienkami od m43
http://www.bts-bmw.pl/forum/viewtopic.p ... c85f27d32a
o/_______\o
(Oo=00=oO)
[] =****= []
Od kołyski aż po grób tylko marka BMW!

Awatar użytkownika
MaCPogodno
Forumowicz
Posty: 798
Rejestracja: 02-12-2010, 00:25
Lokalizacja: Szczecin-Pogodno
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: MaCPogodno » 19-01-2012, 11:15

aaa yyy ooo no nie wiem co powiedziec. Przeczytalem jego opis no i mi sie spodobal ;) Dzieki Bogdan napewno z tego skorzystam jezeli nie uzbieram pieniazkow na nowe serce ;)
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim BMW spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"

bodzio///e30
Forumowicz
Posty: 309
Rejestracja: 11-01-2010, 16:12
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Nie ustawiono
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: bodzio///e30 » 19-01-2012, 12:07

Spoko ja też mam ten ból z m40 ;-> gdyż myślę ze nie opłaca się remontować m40 na seryjnym wałku i dźwigienkach bo po jakimś czasie bolączką powróci , gdyż wałek i dźwigienki się wycierają w m40 a w m43 juź są na rolkach i nie wycierają wałka :)


ja też niedługo będę remontował swój m40 na częściach m43 :piwo:

[ Dodano: 19-01-2012, 12:20 ]
jeżeli zbierasz na swapa to rozsądna decyzja tylko troszeczke kosztowniejsza niż remont swojego silnika :D lecz jaka satysfakcja że się ma nowsze zdrowe serducho pod maską :mrgreen:

wkładaj m52b28 :p
o/_______\o
(Oo=00=oO)
[] =****= []
Od kołyski aż po grób tylko marka BMW!


Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika