Przy aucie znów sporo się działo, no i się nazbierało więc trzeba wrzucić to i owo.
Otóż zaczęło się niefortunnie od awarii
Auto po prostu zgasło i nie chciało odpalić. Do wymiany pompa paliwa. Były trzy opcje: 1.chińczyk, 2.adopcja z jakiegoś nissana(podobno pasuje), 3.OEM. Oczywiście opcja nr 3
Przy okazji nawinął się temat VANOSA, efektem czego został poddany kompletnej regeneracji. Demontaż, wysyłka, i po 2 dniach miałem wypiaskowany i odnowiony VANOSIK.
Od razu olej i filtry. Castrol zastąpiłem, za namową kumpla, na MOTUL 5W30.
Filtr oleju - aż wstyd
Po tych zabiegach oczywiście to nie wszystko. Poszła taśma w kierownicy, już drugi raz. Także do wymiany. Po kilku dniach chcę sprawdzić olej i zawiodła linka maski, więc kolejna wymiana.
Po ponad dwóch latach użytkowania postanowiłem wymienić świece. Zamówiłem takie jak powinny być platynowe NGK. Po założeniu auto zaczęło pracować na 5 cylindrów i kolejny kłopot. Szybka diagnoza komputerem wykazała, że to cewka, którą oczywiście wymieniłem, jednak to nie pomogło. Na szczęście, po wielu, wielu przekładaniach cewek i świec na cylindrach stwierdzono, że to wina świec. Wleciały więc najzwyklejsze po 10zł szt. i jak ręką odjął
Po tych przygodach należało ją trochę ubrać. Ustrzeliłem w Radziszewie ładne Stylingi 118 z E63. Na to oponki 235/40. 18 cali jak dla mnie jest idealnym rozwiązaniem pomiędzy komfortem i wyglądem. Niestety, aby poruszać się w normalny sposób musiałem wywalić dystanse i zamontowałem komplet nowych krótkich śrub.
Na koniec wleciał, oczywiście kremowy, sticker na przednią szybę
Na ten rok to chyba tyle z prac nad autem. Ewentualnie łożyska kół i elementy zawieszenia. Pewne plany na przyszły rok są, ale wszystko powolutku.
Przy aucie znów sporo się działo, no i się nazbierało więc trzeba wrzucić to i owo.
Otóż zaczęło się niefortunnie od awarii :-( Auto po prostu zgasło i nie chciało odpalić. Do wymiany pompa paliwa. Były trzy opcje: 1.chińczyk, 2.adopcja z jakiegoś nissana(podobno pasuje), 3.OEM. Oczywiście opcja nr 3 :mrgreen: Przy okazji nawinął się temat VANOSA, efektem czego został poddany kompletnej regeneracji. Demontaż, wysyłka, i po 2 dniach miałem wypiaskowany i odnowiony VANOSIK.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/G6OF26i18sUpKa_ZkATZLKWhqM-Kks7hcm_MaPHtJqHUD3-IB4KmwR4JvP7A4AAsXklibUs7dGqPs6lp1v65uT6kUAZCnI-4HBj9tkCVfdQsiapFj_VgNXpK0OXCN2Hwi3JqBIcGU5sJWLF2P8L-LezJa5NCa70WY4UeAKBiAkMJeAQxcnUfqdi9fnVQBcIOYvMK16VLkbxmTgHqjkGuqjQ4NtuNw-UYVqQ7Mx24Dj48O2kOHUaxWOYcfcL7TiPlz8C86_9T5sfausJX7lEmSulc7HwOfwXPq3FOCgGvfAUFc1gc63HnEYxsAQWTfL6eZpmuBfNe-t0FjyU6vGUy1iKbIRgO0jfRu6VRvE55UE3QmY5RHEVXbN9nfaeYRWPSDhFCOQF_MIbT59VLZfkRVFhLcWZreRmcAUavIiyU4VMI6AavqLHXT58N6z3LMnoF9cbVO_vWa_edVHSJuPseuek6tbS_wYpQRSpB0CfjOaKoyYDaZvioecz1ienaz4W_zzXaiUnSYYMHSQiu4nFk3VoJtTbtvpmbvPpJgRg26O1pg3X8xo9gMffBr24ljju1p9ZN13VFZ2BLd__UbXnfkbUCAk1WmZ8=w1080-h606-no[/img]
Od razu olej i filtry. Castrol zastąpiłem, za namową kumpla, na MOTUL 5W30.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/bRWnag_dJLPDRVJc650kBjoqaMblf52dq8MtSUY4ll7Ezelzc3ThCtNsR8b4tg-bPdOZFa8-Uy_AgwN-2jRpoovUEIloKIF_bChGf2ljI6RGlYt8oIkjh08foJDE9oUHvPxefSzmu-uUK8lhFM1zFXhXrxDOx1nweF5mZSYbC8Rn8odWy4pVrUzbHaHsSIQXYmSG_TFyaHt2ucYZOcM-d-fiNx66JSevH0bfQacpQwz_Bfnhy3QBqJMj2lMXWAFzNXmXVIt6RlldiMAGAG5_Fr3K7ThFOM_6PN_oKuJxolVu70l9jrKueLzIfKkX86qcCiGAyOAw9_anBxpjVOpXhe7qILLg1au2f3DOKVS0TmadSIwi5BlF7epaLXBy5ZZrhu_XsNkdlAPg7YX4tqEG7LSo9xpoaLr6wWSQ5T9Sr5eYdIJ1PW-Y9muOEQlJ9pb_jGK7XwSNx0S_jtvyiRww5rPHRqLrdR1K8Up2Ulgy7OLcuVEsAbZRRhZyi0iyP5L64kHQX4vy26xx-yDf5EdTlYAY29AfmfwBuhsjJl3F0vAxelW2hXAQHCFUEuNVFoXtFDkUtN6WjpKqTkK6qPqEl26yAcM04DU=w449-h799-no[/img]
Filtr oleju - aż wstyd ;-> [img]https://lh3.googleusercontent.com/06JCqgkddh1Fg3hkLf0Tsy3QOlzwC5FgZNMKHQ2SXZedo7k25KgjUNYptmyXJFePa-lAky2W17gppax5kQNagc_Jp_CrF05RV838T1W0dcxOpUomOEG5Twm7Jip7mvToxC4CtRwwo6mrHZki9IGp8ZrMhHeOBldocxCZfx3_G5_dYZwQIst3RIudWhchJ-43amnMPjts8nDc0LN63EiCFoQL1JHP6iaBhI9QBKG7_SLtQfu_Tu5I8WfRFxYVkvb5_7zGRoAmQR44roLw9VkA5_scJQYs2ubzhpD7iY9hKG-OWCzcL0PBEHyZqCHgm2ktJhF8cY_OE4zhbIvWdqziXl58OK_yOfQ-mNJabdet04WiDfBB2eg-NjggT6W-4XJP7BtEVF-b2M1Heh50rv_vARru3uO-JlgKi_S64FFstpPHpzqbLbyHh-wxawNQ4tDrC38h4SugS9TPrmeFVZrQ1mfnSX7PqUpkxrDJ5F0eNqUCFELmLs0Ls4eL6FS3bRFKjFWrg-7050r1KASDFlD7VAscLstNjmVQbO_Yk03QNADSN947HEJeGD0XtNosUGjMzc1Ox0h2TbXiulIBafgqh35TCKe_0LI=w1080-h606-no[/img]
Po tych zabiegach oczywiście to nie wszystko. Poszła taśma w kierownicy, już drugi raz. Także do wymiany. Po kilku dniach chcę sprawdzić olej i zawiodła linka maski, więc kolejna wymiana.
Po ponad dwóch latach użytkowania postanowiłem wymienić świece. Zamówiłem takie jak powinny być platynowe NGK. Po założeniu auto zaczęło pracować na 5 cylindrów i kolejny kłopot. Szybka diagnoza komputerem wykazała, że to cewka, którą oczywiście wymieniłem, jednak to nie pomogło. Na szczęście, po wielu, wielu przekładaniach cewek i świec na cylindrach stwierdzono, że to wina świec. Wleciały więc najzwyklejsze po 10zł szt. i jak ręką odjął :mrgreen:
Po tych przygodach należało ją trochę ubrać. Ustrzeliłem w Radziszewie ładne Stylingi 118 z E63. Na to oponki 235/40. 18 cali jak dla mnie jest idealnym rozwiązaniem pomiędzy komfortem i wyglądem. Niestety, aby poruszać się w normalny sposób musiałem wywalić dystanse i zamontowałem komplet nowych krótkich śrub.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/4fHhI_9saRYXqVogbyPdPyoZCtKiKfSJYn-nM8zWUnKvkMWmJ0_hrmqMko_5rw1BWDAsR-xASpazjtI-nsIT919W7qd195ZkHuOhZWo_kfMNKeFL3ew1qjxO9wTO-yYvU9Oy5Ty0Ogva-VaHOECxAAK2QgNO-q0YWicTTBZnvIicmIYHvAAlv6LRO-Ka-EjFcIYpYIqqmxvjPMppuegoVFQlBPNvcHN2SuLJyEmGe3OL-g6cl8PWO9buYocq2dQrV9qhLBAr09fgi5cG5RF96ROCqzA0GNm7sjvdFlXvGTPh2lkldv8_cfV9arxU5xknV4ifIctmZt3RpFOchVuYv1bJUjn3XTs044Ai3PPk-Z5PN2dNc0bNWEK4o2YIRxruLDx64O3pgalSIwzBnzMHG1qMOlevSDM1c0Nk1u725VDZc0zqAYoHSllB3SSk3mO51XSx7YrSMWKwwpBCuAsln-pC0CrXwirorIGPY8PIVHWvbM9P6JH10iKsQq_UEa-0rI8bXytHaDpjLDYB1fHwsp7qekcsW8UC2R4EKL3tTIeJnBFSJTjZlb9Lo_QgNcLFVx09y3P7mjWgbR0V5buNTS6GDrVFDcA=w1421-h799-no[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/THRz-9Y8m3KhvB1c8Wq5_6pbiz_tWdcxmsFY1jmDPPhP3bWClfmaiaEr16DCKyTsZGfjpN6ki1nzvcl2dgQNIcwROE7wGVC50dRWHWaCQbG7TFSzAp6MVNztrgPJTTE7GfHaN0oIBUYV2paf4O5yledBPbvdqFJdPJSpHN91tKptG-x4dqI5kXiL9VUX8Vf5d4K3847hL83OCCS6sFuSrJFlc0pHW6oid-dDSH10MIaF3trarWxu4YrKwZSrsyAsA_E4At8gAdBObLsscDepF9S8MmFQL8hWv_Lyt1XxQI8eIpLIsFdNKvJhWEpr34uA_NbKNKb2KX73SgYmBwYi0jdBEKmkGy7q3fdFGqmpU7bsvdKCiCukx7qMoPZ6MD7RnsOlKKB-7YN4y9P_3tU_DGXVvpawAhEDqehymAG3wv24jwqjcgbVqRT8KXZyWhXuogwns-pi-rUvM7qFYSmzTT3MxnZHc0oQt1IMDn22aXw0KQt7B-jLJszJ7KxZ0hEPpl1OSNxPMqCa5j1SLuRAB3FsLjxzKwQaHctRMN-cEBANwPPQWTiAw3kZIFg4zMl-ULwGGwETGy-Tc6sH4f2W2hEDKcLePDI=w1421-h799-no[/img]
Na koniec wleciał, oczywiście kremowy, sticker na przednią szybę :mrgreen:
[img]https://lh3.googleusercontent.com/6TzDSGaIkJiAPoIWP9vnaRKaD6gq_0lP84mtbmgUCbHAbFSsoAP6Jz5ADjvjZO3KdbXACnK-adTOJalsLF3yJfuWRjTiJn-Woa1oIwNPRIRMbcshvh9nB4NW7uCNbddi_Qd1OtEBsQuBPTTWXtXoNE-w0jH9Zs61lp9LzgKEyvwZ57M2G-_butk4CnwWvdN4Pn0irx9dnPvOq-zx8TWCL2jYMc1m528jHl1x4ossrVfF_YTyMczpYa7LM37HBocAlN-FuM5_fiH-0S3spdq5VEFFVIvDx3B33GIo5raPdiebKVvL_pXm4BphPmoXmQcTS6F8muhG1yr-B5DBKaBNxNZP4eu-mGlsbnSAdyb1geflFPPK1YerlgDMMjqkB6JWCuJsCS5_oEe_SxZOJyJBgxioemgHgwygtA_Rpcbt9JymopOMVykLMfwCSlNIGpHcjO5QO6qwO-6NpPmCFMlV6R-A1ZY-Xr2Rkep2lWNYzJZUtBYhuKGMGxZ76ObpCYv3W61RNM9m3ZAInXRw5q9SQ2LbALQbYja3_LQfFALA2ONVXzHAieGU1iGD8nCQpfy71A7JkuszYh0zJ3EXEVQykRA0D1O0nZQ=w1421-h799-no[/img]
Na ten rok to chyba tyle z prac nad autem. Ewentualnie łożyska kół i elementy zawieszenia. Pewne plany na przyszły rok są, ale wszystko powolutku. :bmw_thx: