Światła Dzienne DRL do BMW

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.

BBCode wyłączony
Emotikony wyłączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Światła Dzienne DRL do BMW

Post autor: Orzel » 02-04-2011, 22:28

Przewody brązowe podłączasz pod wiązke przewodów idącą pod maską przy lewym błotniku, jeden brązowy do biało zielonego , drugi do biało niebieskiego, kabelek zielony podlaczasz pod szaro fioletowy idacy w tej samej wiazce. Niebieski do masy, czerwony pod zasilanie, najlepiej na koncu zacisnac to oczko z kompletu i przykrecic przy skrzynce z bezpiecznikami, jest tam odpowiednia śruba do tego na takie oczka. Przewody zółte po przeprowadzeniu przez puszke z bezpiecznikami do środka auta podlaczasz pod przewody wychodzące z drzwi do środka auta zaraz nad głośnikiem, pod kierownica, jeden żółty pod przewód biały - Coming home, drugi żółty pod niebiesko szary - leaving home

To nie jest żadna chińszczyzna, składam i montuje to sam, chętnym zakładam na miejscu w Łodzi. Ponieważ nie chciałbym żeby ten temat użytkownicy odbierali jako reklame nie bede tutaj pisał o cenie itd. założyłem ten wątek ponieważ widziałem różne tematy jak to rozwiązać samodzielnie a że mnie się też to udało to po prostu prezentuje swój pomysł na to. Jednak bardzo mi miło że temat w ogóle przejawia zainteresowanie i bardzo za nie dziękuję Jeżeli mógłbym prosić to pytania odnośnie ceny itd proszę wysyłać na PW i o umieszczanie wszystkich pozostałych odnośnie rozwiazań i montażu w tym temacie.

[ Dodano: 12-04-2011, 07:46 ]
Obrazek

Dla wszyskich Zarejestrowanych Użytkowników BMW KLUB SZCZECIN Rabat

Post autor: Czolg » 02-04-2011, 22:16

ja mam :) jaki koszt takiego modułu i czy trudno jest podłączyć ?
bo oryginalny przekaźnik drl do e36 kosztuje 280zł ;/ brak na rynku wtórnym

Światła Dzienne DRL do BMW

Post autor: Orzel » 02-04-2011, 20:39

Od 1990 Roku BMW seryjnie zaczeło montować moduł świateł dziennych DRL, dla E36 przewidziany był układ którym zastępowało się przekaźnik świateł drogowych, w E34, E32 BMW stosowało potężny rezystor zmieniający napięcie na żarówce itd Jednak stosowane przez BMW rozwiązania nie były dla mnie dość satysfakcjonujące z uwagi na kilka wad które posiadały : Moduł DRL dla E36 posiadał zaawansowany elektronicznie układ ale działał już po przekreceniu kluczyka w poz 1, a nie po odpaleniu auta, w E34 znowu potężny rezystor generował potężne straty mocy i ciepła i również działał juz w poz 1.
Dlatego po wprowadzeniu obowiazku uzywania swiatel w Polsce 24H wymyslilem swój układ DRL do BMW. Jest on sterowany czysto cyfrowo, nie ma żadnych elementów mechanicznych, posiada dwa oddzielne kanały dla lewego i prawego światła, wszystko jest zabezpieczone bezpiecznikiem i w sumie kosztuje mniej niz polowe oryginalnego modułu. Oczywiście moduł ten przewidziany jest dla aut w ktorych nie da sie wlaczyc tej funckji komputerem. Np dla E32, E30, E36, E34, E39 wczesnych i E46 przed liftem oraz wszystkich starszych, ale okazuje sie ze pasuje rowniez do wszystkich innych niemieckich aut.
Można oczywiscie tez zalozyc modul zamiast aktywowac.

Posiada również dodatkową funkcję coming/ leaving home, doświetla ona droge do domu po zamknieciu auta z centralnego albo po otwarciu.

DRL działa tak że automatycznie po odpaleniu auta zalaczaja sie światla drogowe na 20% nominalnej mocy. Przy przelaczniku swiatel ustawionym w poz. zero
po przelaczeniu na inne swiatla DRL automatycznie sie wylacza , tak samo po wylaczeniu silnika. Z modułu wychodzi 5 przewodów
Plus, masa, 2 przewody dla 2 swiatel drogowych, 1 przewod pod swiatla pozycyjne

oraz opcjonalnie 2 przewody dla coming leaving home, wszystko podlaczamy w czasie do 60 min za pomaca zalaczonych scotchlokow i cieszymy sie swiatlami dziennymi :) oszczedzamy Xenonki, paliwo i srodowisko.

Dla kolegów lubiacych dywagację natury prawnej :) odpowiadam że mandatu za to nie dostaniecie, nie ma ku temu podstawy prawnej, od razu tez pisze ze magiczne RL w wikipedii obowiazuje jedynie w Polsce dla aut produkowanych po 2011 roku posiadajacych oddzielne zrodlo swiatla dla swiatel dziennych tak jak to jest np w Audi (diodki) RL dla zalaczania modułem nie jest wymagane poniewaz dziala to juz na istniejacych zarowkach a klosz kazdy ma homologacje wyjezdzajac z fabryki. Dla kolegow pytajacych np o diagnostykow przy przegladzie.. nie maja prawa sie czepic poniewaz nie ma ingerencji ani w zarowke ani w reflektor. Dla jeszcze bardziej dociekliwych polecam lekture zalacznika nr 6 do ustawy Prawo o ruchu drogowym :) Mam nadzieje ze nikt nie potraktuje tego jako reklame poniewaz to jest moj wyrob , pomysł itd. Mozliwe ze znajdziecie inne tansze jeszcze rozwiazania, ale juz wiem z autopsji ze to sa wielkie pajęczaki stwarzajace zagrozenie dla fabrycznej instalacji. Ich konstuktorzy nawet boja sie pokazac co jest w srodku.

A tak wyglada moj wynalazek :

W środku

Obrazek

W obudowie

Obrazek

Elementy do montażu

Obrazek

Wiązka przewodów

Obrazek


Obrazek


Obrazek


jezeli macie pytania :) na wszystkie chetnie odpowiem :)

Na górę