Odblokowanie funkcji OBCe39
1. Naciskamy prawy klawisz na licznikach przez kilka sek - pojawi się "TEST-NR. 01"
2. Nacisnąć lewy klawisz - pojawi się końcówka nr nadwozia - zsumować pięć ostatnich cyfr
3. Prawym klawiszem przejść do testu 19
4. Naciskamy lewy klawisz, aż uzyskamy wyliczoną sumę z numeru nadwozia.
5 Naciskamy prawy klawisz - mamy odblokowane funkcje (aż do odłączenia akumulatora)
Aby następnie korzystać z tych testów - należy, nacisnąć prawy klawisz przez kilka sekund i prawym klawiszem zmieniamy numer testu, a lewy wchodzimy w niego - niektóre testy mają 2 lub więcej pod testów (przechodzimy kolejno naciskają lewy klawisz)
[ Dodano: 08-04-2011, 20:29 ]Test nr:
01. FGSTNR: Ostatnich siedem znakow nr. VIN
K:-wewn. oznaczenia BMW
BMWTNR: wewn. nr. BMW oznaczajacy nr. czesi
CI:xx DI:xx BI:xx - kolejne wartosci to index plytki kodujacej,
index zmian i ndex szyny glownej.
DAT: data produkcji - tydzien i rok
HW:xx SW:xxxx/xxxx - wersja oprogramowania i zestaw wskaznikow
CAN:xx AEND:xx - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian
02. test wskaznikow i wyswietlaczy
03. SI-L:xxxx paliwo zuzyte od ostatniej inspekcji
SI-TAGE:xxxx - dni od ostatniej insekcji (nie zawsze dziala)
04. VBR:xx.xL/100km - chwilowe zuzyci paliwa na 100km
VBR:x.xL/HR - chwilowe godzinowe zuzycie paliwa L/h
05. RW-VBR: xx.xL.100km - srednie spalanie z ostatnich 50km w
RW:xxx km- zasieg na znajdujacym sie w baku paliwie
06. TNK:xx.x/xx.x/xx.xL - poziom paliwadla lewego i prawego czujnika
oraz suma tych wskazan.
TNKANZ: xx.xL - poziom paliwa, wartosc wyswietlana
07. KTMP:xxx - temp. silnika
N:xxxx u/min - obroty silika
ATMP:xx - temp. otoczenia
08. V:xxx km/h - aktualna chwilowa predkosc samochodu
09. VB:xx.xv - ladowanie alternatora
10. LAND:xxx - jezyk wyswietlania
11. wartosci do konfiguracji check kontrol
12. VANK:xxx.x km/h srednia predkosc poj. uzywana przy kalkulacji
planowanego czasu przybycia do celu
ANK: - prawdopodobny czas osiagniecia celu podrozy
13. GONG? - sygnal dzwiekowy, test.
14. DIAGx xx xx xxx - diagnostyczne wartosci OBC
15. PORT A00 do B06 - wartosci portu OBC
16. OELTEMP - temp. oleju
17. ???
18. niedostepny
19. blokowanie OBC
20. korekcja wskazan sredniego zuzycia paliwa
21. reset ustawien OBC
Dotyczy: e38 i e39 z pelnym OBC