330i e46 czy 530i e39?

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.

BBCode wyłączony
Emotikony wyłączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: 330i e46 czy 530i e39?

Post autor: Piotrek » 05-01-2013, 23:30

W M54 żółta kontrolka zapala się przy gaszeniu gdy jest mało oleju, podczas jazdy jeszcze nie widziałem i oby tak pozostało ;) e46 coupe nie chcesz może? ;>

Post autor: Wiecko » 05-01-2013, 20:49

bmwteile.net pisze:Wydaje mi się, że żółta kontrolka oleju przy gaszeniu pojawia się jak jeszcze olej jest między znacznikami, ale lepiej go dolać.


Ja juz miałem tak dwa razy, a olej włąsnie był pomiędzy znacznikami (sprawdzane rano), ale dla świętego spkoju dolałem jakieś 0,3 litra i juz nie pali sie. Zapalała sie przy gaszeniu po "zbutowaniu" auta (dynamicznej jeździe) co prawda mam M52TU, ale pewnie w M54 jest podobnie.

Post autor: bmwteile.net » 05-01-2013, 19:06

Wydaje mi się, że żółta kontrolka oleju przy gaszeniu pojawia się jak jeszcze olej jest między znacznikami, ale lepiej go dolać.

Bardziej chodziło mi o to, że wg wskazań olej jest do wymiany co ok 20-25kkm, a zazwyczaj ten olej jest w takim stanie, że prędzej czy później potrzebny będzie nowy 'dół' silnika.

Post autor: Czolg » 05-01-2013, 13:19

podobno istnieje paten by pozbyć się brania oleju w B30, coś tam trzeba przerobić czy wymienić, kiedyś na którymś forum znalazłem wytyczne, ale kompletnie nie pamiętam na którym

Post autor: Jay » 05-01-2013, 07:51

Jak to wygląda w silniku m54b25, tak samo jak b30 bierze olej ??

Post autor: Mnichu » 05-01-2013, 02:21

Bartusowi chodzi o fakt ze komputer informuje Cie zołtą kontrolką oleju w momencie gdy juz tego oleju praktycznie nie ma a Ty poginasz na sucho.

Post autor: Cariel » 04-01-2013, 23:58

Jak cos upatrzysz w polsce daj znać moze polecimy moją gazownią :piwo: sluze pomocą w miare mozliwosci

Post autor: Junior » 04-01-2013, 23:53

zobaczymy jeszcze troche mam czasu wiec na poszukiwania i decyzje bedzie sporo w kazdym badz razie nie chcial bym kupic wolniejszego auta niz obecne dlatego pytam o b30 ale chyba zastanowie sie nad jakas Vka z Lpg bo po rozmowie z kolega troche mnie przekonal

Post autor: Cariel » 04-01-2013, 23:43

Junior bierz sprawdzone 2.8, e46 . wiekszy wybór bedzie

Post autor: Junior » 04-01-2013, 23:36

zaczynam sie powoli zastanawiac bo taki pobor oleju przy moich przebiegach to srednio mi sie widzi

Post autor: KubicaPL » 04-01-2013, 23:02

bmwteile.net pisze:Mimo że branie oleju w tak dużych ilościach wcale nie jest takie powszechne (zazwyczaj są to mniejsze ilości z powodu wadliwych uszczelniaczy) to większym problemem są skutki wymian oleju wg wskazań kompa.


Czy muszę ciągnąć za język? :p
Jestem ciekawy o co dokładnie kaman, bo do tej pory słyszałem same "ochy" i "achy" nt. tego silnika, a okazuje się, że wcale nie jest tak kolorowo.

Post autor: agata19 » 04-01-2013, 23:00

emcek, oby tylko sie na tym kończyło :-)

Post autor: bmwteile.net » 04-01-2013, 22:47

Mimo że branie oleju w tak dużych ilościach wcale nie jest takie powszechne (zazwyczaj są to mniejsze ilości z powodu wadliwych uszczelniaczy) to większym problemem są skutki wymian oleju wg wskazań kompa.

Post autor: KubicaPL » 04-01-2013, 19:50

1,5l/1000km :szok:

Przynajmniej nie trzeba zmieniać oleju co 10 000km, bo do tego czasu spali... nawet 15l.
Skoro pali tyle oleju, jak wygląda sprawa z trwałością tego silnika?

Post autor: Jay » 04-01-2013, 19:41

Mnie by takie coś męczyło bardziej psychicznie, bmw za ponad 20000 złoty a po trasie muszę sprawdzać olej i wiem że z pól litra będzie trzeba dolać...

Na górę