E46 318i

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.

BBCode wyłączony
Emotikony wyłączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: E46 318i

Post autor: Cariel » 10-06-2015, 16:48

Podałem spalanie gazu :P :D wiec po zalaniu do pełna (LPG) zrobilem z 350-360km na baku ;d pod magdeburgiem tankowalem :P

Post autor: Jay » 10-06-2015, 16:45

Cariel, cos Ci sporo wciagal. ja jechalem moim ISem do Norwegii 1 raz to po zalaniu do pelna na auchanie zrobilem ponad 800km zanim mi sie ksiegowy zapalil. A jechalem jak Ty, 120-130 przez szwecje, no i kawalek przez Niemcy do promu w sasnitz to bylo tez raz czy dwa 200 kawaleczek :mrgreen:

Post autor: Cariel » 10-06-2015, 16:35

Co do spalania to powiem Ci tak, mialem e36 318is (poj.1.9) 140km i teraz mam e46 328i 193km, oba auta w gazie.
I na przykładzie, obydwoma autami jechałem pod dortmund, w tym samym stylu predkosci 130-150~ i raz czy dwa kawaleczek z 200, i tankowalem dokladnie w tych samych miejscach, ale spalanie w 1.9 wychodziło na poziomie 12 (opona 215/17) a w 328 11 (na oponie 235/18).
I defakto 1.9 paliło mi wiecej na trasie przy tych predkosciach, niż w mieście ! także to co koledzy wyzej piszą to prawda, na autostrady i trasy motor 2.5 i 2.8 i 3.0 są idealne.

Co do rdzy na progach to od spodu auta nic nie powinno wychodzić, aczkolwiek wnęki drzwi - już mogą być bąbelki, np u mnie cale auto mierzone miernikiem wszystko ori i mam ze 3 bąbelki na progu od gory czyli wnęka. i u dwoch kolegów identycznie.

Post autor: Mole » 10-06-2015, 00:09

I drzwi u dołu....

Post autor: Saillupus » 09-06-2015, 23:07

Na progach raczej e46 nie ma problemu z rdzą, raczej tylko błotniki i tylna klapa jak już.

Post autor: robson2720 » 09-06-2015, 20:10

Saillupus masz rację mi też wyszło, że to jest GM. Zdziwiłem się bo myślałem, że są tylko w dieslach. Tak czy inaczej już po oględzinach. Efekt końcowy - szukam dalej :)
Silnik był myty co mnie zdziwiło, bo auto z rąk prywatnych. Jak zajrzałem pod auto to cały dół silnika i skrzyni mokry. Środek bardzo ładny i muszę przyznać, że będe szukał czegoś takiego. Przód delikatnie źle spasowany po jakiś parkingowych przepychankach, tył podobnie i jeden słupek w środku z "dziwnie" pogniecioną tapicerką. Małe wykwity rdzy na progu kierowcy - nie wiem czy to normalne. Całość lakieru po lekkim gradobiciu :) Dzięki za opinie i pomoc. [/quote]

Post autor: Czolg » 09-06-2015, 16:28

tam chyba jest valvetronic :P kolejny element, który pada dosyć często. Tak jak ludzie, piszą. To nie jest silnik do latania po autostradzie.

Post autor: Mole » 09-06-2015, 15:06

No to ja też :szok:

Post autor: Saillupus » 09-06-2015, 15:04

No właśnie nie, sam się zdziwiłem :p
po numerze VIN
i realoem:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp ... 318i&mg=24


i tu jest GM
Chassis number CK02360
Vehicle code AY71
Series E46
Model 318i ( 318i N42 )
Body type saloon
Catalog model ECE
Production date 2002 / 09
Engine N42
Transmission Unknown
Steering Left
Catalyzer YES


Additional Information for Vehicle code AY71
Production FROM : 2000/12/01 TO : 2004/02/29
Engine N42
Engine Oil 4.25 Liter
Transmission Automatic
Transmission Model A5S 390R
Transmission Oil 8.10 Liter
Rear Axle Oil 0.90 Liter
Coolant(w/o Air Conditioner) 7.00 Liter
Coolant(with Air Conditioner) 7.00 Liter
Brake fluid 1.00 Liter
Remarks :
Final drive (rear axel)

Post autor: Mole » 09-06-2015, 14:12

360 i 390r tylko w dieslach i to one byly awaryjne... w sumie to moment obrotowy zabijał je ...

Akurat w tym Pb jest 5HP19 czyli ZF
http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzyni ... ,4,30.html

Post autor: Saillupus » 09-06-2015, 12:52

Wiem który to silnik. Nadal są to 4 cylindry bez doładowania, które są dobre do miasta. Będzie miał kosmiczne obroty uwierz mi :p Przy przy 140 - 4000rpm, 150 jest to 4500 obrotów xD i spalanie 12l na ekonomizerze czyli wyjdzie 14 z przyśpieszaniem. Są filmiki i rozpiski prędkości/obrotów na biegach.
Plus to co Mole pisze, awaryjność jest spora.
Tam jest automat A5S 390R. Chyba to jest 5 biegowy jeszcze więc tym bardziej ze spalaniem kaplica, ale najgorsze jest to że to jest skrzynia GM która ma tendencję do rozsypywania się w pył. Zresztą chyba wszystkie e46 miały GMy?

Jak dla mnie auto na pewno nie do tego do czego Ty potrzebujesz.
Szukaj 2,8 + gaz, lub M54 2,5+gaz

Post autor: Mole » 09-06-2015, 09:00

Ten silnik to kaszana, nie dość że pali jak smok to nie jedzie to w ogóle. Kolega ma to, walczy to odma, to napinacze, to wycieki, vanosy - masakra. Jeszcze automat :pifpaf:

Post autor: robson2720 » 09-06-2015, 07:24

Patryk to jest 2.0 silnik. Myślę że na prędkości 130/140 da radę i nie będzie miał kosmicznych obrotów jak 1.6. Z diesla się wyleczylem do końca życia. Jak coś to benzyna + gaz. Co myślicie o skrzyni biegów bo to mnie bardziej martwi?

Post autor: Saillupus » 08-06-2015, 22:22

Jak chcesz auto na dojazdy autostradą po kiego chcesz 1.8? Przecież na autostradzie pali więcej od 3.0 :szok:
Na takie trasy właśnie kupuje się diesle i 2.0d byłby idealny. Albo 2,5/2,8/3,0 w gazie. 1.6 i 1.8 będą jarać jak smoki i poza tym będzie to męczące na dłuższą metę bo obroty pod 4k

E46 318i

Post autor: robson2720 » 08-06-2015, 18:30

Wyszukałem takie coś http://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-E4 ... 79876.html
Proszę o opinie, przemyślenia i porady na co zwrócić szczególną uwagę. Jestem niedaleko i jutro pewnie podjadę zobaczyć. Potrzebuję auta na dojazdy do Niemiec do pracy. Stałe predkości autostradowe 130-140km/h, nie wykluczam zagazowania auta. Jak się sprawują automaty?
Mam VIN : WBAAY71080CK02360

Model description: 318i
Market: Europa
Type: AY71
E-Code: E46 (4FL)
Chassis: Limousine
Steering: links
Doors: 4
Engine: N42B20 - 2,00l (105kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: automatisch
Body Color: Orientblau Metallic (317)
Upholstery: Standardleder/hellbeige 2 (arbeitsn (N6HC)
Production date: 18.09.2002
Assembled in: Dingolfing

Code Serienausstattung Standard Equipment
S548A
Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S851A
Sprachversion deutsch Language version German
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S205A
Automatikgetriebe Automatic transmission
S210A
Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control
S240A
Lenkrad Leder Airbag Leather steering wheel
S249A
Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel
S295A
BMW LM Rad Exclusivstyling BMW LA wheel, star spoke 96
S313A
Aussenspiegel Anklappfunktion Fold-in outside mirror
S354A
Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band
S423A
Fussmatten Velours Floor mats, velours
S428A
Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S431A
Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S473A
Armlehne vorne Armrest front
S488A
Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger
S494A
Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S502A
Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system
S508A
Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S520A
Nebelscheinwerfer Fog lights
S521A
Regensensor Rain sensor
S522A
Xenon-Licht Xenon Light
S534A
Klimaautomatik Automatic air conditioning
S550A
Bordcomputer On-board computer
S661A
Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43)
S672A
CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs
S676A
HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system
S785A
Blinkleuchten weiss White direction indicator lights
L801A
Länderausführung Deutschland National Version Germany
S863A
Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S879A
Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
P972A
Komfortpaket Comfort Package
P981A
Comfort Plus Paket Comfort Plus package

Na górę