Post autor: delta-juba » 15-01-2014, 10:42
Raport TUV 2013 dla BMW
"BMW
Typowe usterki - BMW to kolejny producent, który zmaga się z nietrwałymi łańcuchami rozrządu (silniki benzynowe 1.6, diesel 2.0 N47; fot.). Uszkodzenia cewek zapłonowych, pomp wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy w benzyniakach z bezpośrednim wtryskiem paliwa, bardzo często szwankuje elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (różne modele), w dieslu M47N2 (2.0d do 2007 r.) dochodzi do uszkodzeń układu korbowego, klap wirowych i turbosprężarek. Pękają kolektory wydechowe (3.0d), awarie elektryki – czujnika skrętu kierownicy, zasilania ksenonów (różne modele) – problemy z układem przeniesienia napędu (seria 3 E46), kłopoty z filtrami DPF (różne modele), delikatne zawieszenie (seria 5 E60), pękają sprężyny tylnego zawieszenia (seria 3 E46, Z4).
Akcje naprawcze - Ogłoszone w 2012 r.: ryzyko uszkodzenia dodatniego przewodu akumulatora i wystąpienia problemów z działaniem elektryki, a nawet pożaru (serie 5 i 6), wadliwa pompa dodatkowego układu chłodzenia turbiny (serie 5, 6 i 7, modele X5 oraz X6), niesprawne przekładnie kierownicze (X5 oraz X6), problemy z pompami oleju (M5 i M6); 2011 r.: ryzyko awarii podgrzewacza paliwa (seria 1, seria 5, seria 7, X3, BMW X5 oraz X6 – dotyczy aut z silnikiem Diesla), wadliwa wtyczka pompy wody (seria 5, seria 6, seria 7, X5 oraz X6 – dotyczy wersji benzynowych); 2010 r.: nieszczelna pompa podciśnienia w układzie hamulcowym (serie 5, 6 i 7), wadliwe tylne lampy LED (seria 1 coupé E82 i cabrio E82), ryzyko usterki układu kierowniczego (Z4).
Raport TÜV - Raczej przeciętny wynik bawarskiego producenta. Najlepiej wypadły serie 1 oraz 3, które w kategorii 2- i 3-latków zajęły odpowiednio 22. oraz 31. miejsce. Na drugim biegunie znajduje się model X5 (E53) – prawie co czwarte auto w wieku 6-7 lat nie przechodzi badania rejestracyjnego!
Testy długodystansowe - Najgorsza ocena „bawarczyków” to czwórka. Otrzymały ją modele X3 2.0d (E83) oraz X5 (E53). BMW 320i Touring (E91) zapracowało na notę 5–, natomiast model 130i (E87) to jedno z dwóch aut, które nie otrzymały żadnego punktu karnego. Efekt? Szóstka i 1. miejsce w rankingu.
Warunki gwarancji - Mech.: 2 lata, perf.: 12 lat. Serwis (5 lat) w cenie.
Naszym zdaniem - Kilka poważnych wpadek (m.in. diesel N47), sporo akcji naprawczych i przeciętny wynik w raporcie TÜV – BMW powinno wziąć się do roboty. Sytuację ratuje doskonały wynik w testach 100 tys. km."
Raport TUV 2013 dla BMW
"BMW
Typowe usterki - BMW to kolejny producent, który zmaga się z nietrwałymi łańcuchami rozrządu (silniki benzynowe 1.6, diesel 2.0 N47; fot.). Uszkodzenia cewek zapłonowych, pomp wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy w benzyniakach z bezpośrednim wtryskiem paliwa, bardzo często szwankuje elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (różne modele), w dieslu M47N2 (2.0d do 2007 r.) dochodzi do uszkodzeń układu korbowego, klap wirowych i turbosprężarek. Pękają kolektory wydechowe (3.0d), awarie elektryki – czujnika skrętu kierownicy, zasilania ksenonów (różne modele) – problemy z układem przeniesienia napędu (seria 3 E46), kłopoty z filtrami DPF (różne modele), delikatne zawieszenie (seria 5 E60), pękają sprężyny tylnego zawieszenia (seria 3 E46, Z4).
Akcje naprawcze - Ogłoszone w 2012 r.: ryzyko uszkodzenia dodatniego przewodu akumulatora i wystąpienia problemów z działaniem elektryki, a nawet pożaru (serie 5 i 6), wadliwa pompa dodatkowego układu chłodzenia turbiny (serie 5, 6 i 7, modele X5 oraz X6), niesprawne przekładnie kierownicze (X5 oraz X6), problemy z pompami oleju (M5 i M6); 2011 r.: ryzyko awarii podgrzewacza paliwa (seria 1, seria 5, seria 7, X3, BMW X5 oraz X6 – dotyczy aut z silnikiem Diesla), wadliwa wtyczka pompy wody (seria 5, seria 6, seria 7, X5 oraz X6 – dotyczy wersji benzynowych); 2010 r.: nieszczelna pompa podciśnienia w układzie hamulcowym (serie 5, 6 i 7), wadliwe tylne lampy LED (seria 1 coupé E82 i cabrio E82), ryzyko usterki układu kierowniczego (Z4).
Raport TÜV - Raczej przeciętny wynik bawarskiego producenta. Najlepiej wypadły serie 1 oraz 3, które w kategorii 2- i 3-latków zajęły odpowiednio 22. oraz 31. miejsce. Na drugim biegunie znajduje się model X5 (E53) – prawie co czwarte auto w wieku 6-7 lat nie przechodzi badania rejestracyjnego!
Testy długodystansowe - Najgorsza ocena „bawarczyków” to czwórka. Otrzymały ją modele X3 2.0d (E83) oraz X5 (E53). BMW 320i Touring (E91) zapracowało na notę 5–, natomiast model 130i (E87) to jedno z dwóch aut, które nie otrzymały żadnego punktu karnego. Efekt? Szóstka i 1. miejsce w rankingu.
Warunki gwarancji - Mech.: 2 lata, perf.: 12 lat. Serwis (5 lat) w cenie.
Naszym zdaniem - Kilka poważnych wpadek (m.in. diesel N47), sporo akcji naprawczych i przeciętny wynik w raporcie TÜV – BMW powinno wziąć się do roboty. Sytuację ratuje doskonały wynik w testach 100 tys. km."